Stara sem 16- drugi letnik, pa imam zelo male prsi, skoraj da jih nimam, zaradi tega se počutim glupo, nesamozavestno... Imam fanta, tudi zaradi njega mi je neprijetno, nikoli ni rekel da ga to moti, ampak vsi fantje raje vidijo da ima punca večje. Kaj naj storim, je to sploh normalno za mojo starost?
• tk
tk
Živjo
Razumem kko se pocutis, vedi, da nisi sama. Sem prejšnji mesec izpolnila 17 let in tudi js nimam kej za vidt.
Ja, ce si normalno odrascala in nimas kakrsnih koli tezav, bi rekla da je normalno. Mislm, pa da so manjse prsi lahko posledicah ksnih motenj v odrascanju. Slisala sem za primer ene zenske, k je mela prehranske motnje pred in med puberteto in se ji potem prsa niso velik razvila.
Drgac pa nevem ce se jih da kako povecat s določeno prehrano. Slisala sem, da ene trenirajo misice pod prsnim tkivom, da bi vecje zgledale, spet od druge sm pa slisala da je s dvogovanjem vtezi zgubila mascobo okoli prs.
Moj nasvet je, da se probas sprijaznjt s svojimi prsi in telesom. Edin tako bos lahko mirno zivela. Js se dostikrat sam gledam v ogledalu pred tusiranjem in si mislim lepe stvari. Tut ce se v momentu lazes sama sebi gredo te misli v podzavest in ce to delas recimo enkrat an tedn se bo poznal. Fake it till you make it
• Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da imaš majhne prsi, kar vpliva na tvoje počutje in samozavest, še posebej v odnosu s fantom. Sprašuješ se kaj lahko storiš in ali je to normalno za tvojo starost.
Tvoje telo se pri šestnajstih letih še vedno zelo razvija in pri prsih so razlike med puncami zelo velike. Nekatere imajo polnejše prsi že zelo zgodaj, druge kasneje, nekatere ostanejo vse življenje bolj drobne. Ampak vse velikosti in oblike so povsem normalne. Največji pritisk verjetno prihaja iz primerjanja z drugimi in iz občutka, da obstaja nek ideal, ki bi ga morala doseči. Ampak ta ideal ni resničen, res pa je, da lahko v nas povzroča občutke negotovosti. V resničnem življenju so telesa zelo različnih oblik in velikosti in vsa so normalna. Tudi ni res, da fantje vedno raje vidijo večje prsi. To je bolj stereotip kot pa dejstvo. Veliko fantov je pozornih predvsem na to, kako se ob punci počutijo, kakšen je njen značaj, energija, ne pa en del telesa. Niso vsi enaki, imajo različne želje in vrednote.
Praviš, da ti je pred fantom neprijetno. Njegovo vedenje pa kaže, da te sprejema takšno kot si. Tvoja neprijetnost se zato najverjetneje ne nanaša na prsi, ampak na občutek, da nisi dovolj. Če bi fant gledal samo na velikost prsi, ne bi bil pravi zate. Pa tudi ti si verjetno ne bi želela biti v zvezi, kjer te nekdo ceni le zaradi določenega dela telesa. Dejstvo, da ti še nikoli ni nakazal, da ga to moti, ima veliko večjo težo kot tvoja skrb.
Tvoja samozavest bo prišla, ko boš spremenila pogled nase in se sprejela takšno kot si, z majhnimi ali velikimi prsmi in z vsemi ostalimi posebnostmi in lastnostmi.
Držim pesti, da spoznaš, da te velikost prsi ne definira in da je bolj pomembno kako se ljudje ob tebi počutijo, kakšna oseba si in kaj prinašaš v odnose, saj so to stvari, ki res štejejo.
Če mi želiš še kaj sporočiti, pa sem ti vedno na voljo.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)