Lepo pozdravljeni,
obiskujem srednjo glasbeno šolo in glasbo imam tudi namen študirati. Poleg tega pa me tudi zelo zanima likovna umetnost, še posebej slikarstvo, zato razmišljam o vzporednem študiju le tega. Prosila bi za razlago o vzporednem študiju, njegovem smislu in kariernih možnostih za naprej.
Hvala in lp
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Mesta za vzporedni študij so posebna mesta, ločena od vpisnih mest v prvi letnik določenega študijskega programa. V vzporedni študij se posameznik lahko vpiše po (zelo uspešno) zaključenem prvem letniku študija. Za vpis na vzporedni študij se zahteva visoko povprečje ocen na izpitih na prvotnem študiju.
Razmišljaš o smiselnosti tovrstnega študija?
Moje mnenje je, da je vzporedni študij smiseln, ko posameznik razmeroma z lahkoto opravlja obveznosti na prvotnem študiju in si hkrati želi doseči formalno izobrazbo še na nekem drugem področju oz. na tem področju izpolnjevati svoje potenciale.
V tvojem primeru gre za dve umetniške smeri. Temeljno vprašanje, ki bi ti ga zastavila je, kakšni so tvoji (trenutni) cilji na glasbenem področju? Si želiš nekoč živeti od glasbe v tem smislu, da bi igrala v orkestru ali kot solistka? Predstavljam si, da boš v tem primeru na študiju velik del svojega (prostega) časa namenjala vajam instrumenta. Kakšen bi bil na drugi strani tvoj cilj, če bi študirala slikarstvo - se skušati uveljaviti kot slikarka ali delati to za svojo 'dušo'?   Kot sem dejala, v obeh primerih gre za umetniške smeri, pri čemer, če razmišljamo glede na možnosti zaposlitve, ima morda prednost glasbena izobrazba, saj se z njo lažje zaposli, če ti je to glavni cilj (v orkestru ali poučevanju, npr.).
Morda bi ti v tem trenutku svetovala takole: ko boš kot brucka videla, kaj od tebe zahteva študij glasbe, boš imela jasnejše predstave, ali bi ob tem zmogla še en študij in če ja, kaj je tisto, kar si želiš, potrebuješ.   Želim ti uspešen študij in vse dobro na tvoji poti.
Lep pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja