Živjo,
zanima me vzporedni študij. Stara sem 21 let, dve leti sem delala in potovala, ugotovila kaj je res tisto kar si želim, izkoristila ta čas, da malo zadiham, preden se vržem v faks. Trenutno sem v 1. letniku Univerze na Primorskem, a me hkrati mika dotični študij v Ljubljani. Že pri vpisu sem precej kolebala, saj sta oba povezana z mojimi dolgoročnimi cilji, ta v Ljubljani morda celo bolj. Sprva nisem razmišljala o vzporednem študijo, toda zdaj ko že obiskujem predavanja imam občutek, da bi zmogla hkrati opraviti oba. Edini resnični problem, ki ga vidim je lokacija.
Zanima me ali lahko vzporedni študij opravljam po izpitih? Ali moram res počakati do konca 1. letnika (videla sem, da je eden od pogojev uspešno zaključen 1. letnik)? Ali je morda kakšna možnost, da vzporedno začnem zdaj?
To so trenutno vsa vprašanja, ki jih imam. Rada bi najprej izvedela vaše mnenje oz. prebrala vaše odgovore, da se ne obračam takoj na referat.
Za vašo pomoč sem že zdaj izjemno hvaležna.
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vzporedni študij je hkratni študij dveh ločenih študijskih programov in predstavlja edino izjemo pravila, da študent ne more biti hkrati vpisan na dva visokošolska zavoda.
Tako kot si že sama ugotovila, se lahko študent šele po uspešno opravljenem prvem letniku študija (oz. ko ima opravljene pogoje za napredovanje v višji letnik na t. i. matični fakulteti) vzporedno vpiše v drug študijski program, če izpolnjuje splošne pogoje za tamkajšnji vpis. Za vzporedni študij in študij diplomantov je praviloma na voljo 5 % vseh razpisanih mest na nekem programu, prednost pa imajo kandidati z boljšim študijskim uspehom.
Najprej se moraš torej vpisati v en program, opraviti prvi letnik, potem pa se lahko vpišeš vzporedno na drugi program (če seveda izpolnjuješ pogoje). Na vprašanje ali je možno opravljati vzporedni študij programov pri dveh različnih fakultetah in ali je možno opravljati študij po izpitih ti ne znam odgovoriti. Najbolje bi bilo, da informacije preveriš pri dotičnih fakultetah na njihovih spletnih straneh ali pokličeš na referat posamezne fakultete.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Li
Lili
Najlepša hvala :)