Moje 2 sošolki me ignorirata in pravita da sem čudna in me najbolj muči jim čisto nič nisem naredla pa šimfajo me in sem skoraj čisto sama v razredu
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Če te prav razumem, se dve sošolki do tebe grdo obnašata, čeprav ti njima nisi storila nič žalega.
To, da te sošolki ignorirata in te imenujeta čudno, ni prav. Nihče si ne zasluži, da bi ga žalili ali izključevali. Pomembno je, da veš, da to kar govorita o tebi, ne določa tvoje vrednosti. Pogosto takšno vedenje pove veliko več o tisti osebi, kot pa o tebi.
Tako ti, kot jaz, ne poznava točnih razlogov, zakaj se sošolki tako obnašata. Razlogov je lahko več. Prijateljstva pri tvoji starosti se lahko zelo hitro spreminjajo. V tem obdobju otroci vstopajo v puberteto, kar lahko pomeni več čustvenih nihanj, večjo občutljivost in hkrati tudi močno željo po pripadnosti skupini. Pogosto se lahko zgodi, da se prijateljstva premešajo ali pa nastanejo konflikti brez jasnega razloga. Ker postaja želja po pripadnosti zelo pomembna, postajajo vedno bolj pomembne tudi skupine v razredu. Včasih kdo koga izključi ali se norčuje, da bi se sam počutil bolj sprejetega v skupini. Prav tako se lahko otroci pri tej starosti še učijo, kako komunicirati na spoštljiv način. Včasih rečejo stvari, ki so krute, ne da bi v celoti razumeli, kako močno lahko prizadanejo druge. To zagotovo ni opravičilo za grdo in nespoštljivo obnašanje, je pa lahko razlaga za ravnanje tvojih sošolk.
Da komentiram še tvojo osamljenost v razredu. To je lahko lahko zelo težko in boleče. Morda poskusi tako, da poiščeš vsaj eno osebo, s katero se počutiš varno. Mogoče je lahko to kdo iz druge klopi, drugega razreda ali izven šole. Prijateljstva se ne zgodijo vedno tam, kjer jih najbolj pričakujemo. Lahko se tudi pogovoriš s kakšno odraslo osebo, ki ji zaupaš, na primer starši, razrednikom, šolsko svetovalno službo. Odrasli so ob nas zato, da nam pomagajo, ko nam je težko. Svetujem ti tudi, da sošolkama jasno poveš, da ti ni všeč, kako govorita s teboj. Razumljivo in jasno postavljanje mej, pokaže, da ti ni prijetno in to lahko spodbudi razumevanje z njune strani.
Upam, da ti bo moj odgovor pomagal. Če imaš še kakšno vprašanje, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja