Imam en problem. Ne hote so mi všeč srejši moški. Začelo se je ko sem se pri 12 letih zaljubila v ameriškega igralca. Bila sem njegova fenica in sem ubistvu mislila da sem pač nora nanj kakor vsi njegovi feni in se nisem prevec ozirala na to. A kasneje se mi je zgodila ,da sem se zaljubila v moškega starega 40 let, nato 29, 33, 38... v glavnem ker dosti starejse. Res se že dolgo ne spomnim ,da bi se zaljubila v enega svojih let. To mi ni preveč všeč, a se nemorem kontrolirati. Najbolj mi je pa zanimivo to, da se najbolj pogosto zaljubim v njegov karakter. Imela sem pa že tudi primer da sem se zaljubila v nekoga ko sem videla sliko njega ko je bil mlad in sem si na vso srce želela da bi bila rojena v času teh let in bi ga osvojila. Zelo mi je čudno to. Sklepam pa tudi da je hipotetično možna tudi stvar ,da iščem nadomestnega očeta. Očeta še imam živega, zdaj je v bistvu na zdravljenju zaradi alkohola. On da poudarim ni bil nikdar nasilen. Ampak vselej se je celo zivljenje obadal le z svojimi težavami in meni ni posvečal pozornosti. A ko pomislim če je nadomestnost očeta težava, mi potem ne gre v glavo kak tak primer kod sem prej napisala, da si zelim da bi bila rojena v casu ko je bil on mlad ker je bil npr. star 20  in mi da poudarim včasih  ko je ze star 40, v teh letih mi ni všeč ampak samo v mladosti. Upam da sem koliko toliko razumljivo napisala. Malo je zapleteno ker tudi sam ne razumem svojih možganov. Sem v letih ko se z mano dogaja svašta, a veselj vse meji normale.
Lp.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Naj se ti najprej opravičim, da si nekoliko dlje čakala na moj odgovor. Žal se je sporočilo znašlo na napačnem mestu v mojem nabiralniku in sem ga zelo pozno opazila. Pišeš torej o tem, da so ti večinoma všeč starejši moški. Ne spomniš se pravzaprav, kdaj ti je bil nazadnje všeč eden izmed sovrstnikov. Pri teh moških izgled ne igra tako velike vloge, večinoma so ti pri njih všeč osebnostne lastnosti oz. karakter, pri nekaterih pa se zgodi, da so ti pravzaprav všeč v njihovi mladosti in si želiš, da bi lahko živela v času, ko so bili mlajši. Sprašuješ se tudi o tem, ali morda s tem nekako »iščeš« nadomestnega očeta, saj tvoj nikoli ni bil zares prisoten v tvojem življenju.
Žal mi je, da ti tvoj oče ni posvečal posebne pozornosti in je bil bolj kot ne odsoten. V povezavi z ljubeznijo oz. iskanjem partnerja, nekatere teorije res govorijo tudi o tem, da človek v partnerskem odnosu poskuša nadomestiti idealizirano starševsko ljubezen in si zato za partnerje zbira ljudi, ki ga nezavedno spominjajo na enega od staršev. Navadno na tistega, od katerega je prejel premalo ljubezni. Vendar pa v tvojem primeru ne morem zares trditi, da bi šlo prav za to. Vseeno, kljub temu, da so ti res večinoma všeč starejši moški, gre le za krajše zaljubljenosti (če prav razumem?), kjer so ti pri nekaterih všeč osebnostne lastnosti, nekateri pa so ti všeč vizualno, vendar v njihovih mlajših letih. Tako da mislim, da gre tudi v tvojem primeru le za normalen proces zaljubljanja.
Navadno se zaljubljamo v osebe, ki imajo telesne in značajske lastnosti naših domišljijskih predstav o idealnem partnerju. To je torej popolnoma normalen proces preko katerega si počasi oblikujemo realno predstavo o življenjskem sopotniku, ki ga želimo imeti ob sebi. Morda le še nisi srečala vrstnika svojih let, ki bi kazal nekatere osebnostne lastnosti, ki te privlačijo oz. jih iščeš pri svojem idealnem partnerju in se zato še nisi zaljubila v nekoga svojih let. Definitivno pa velja, da se zgodi vse ob svojem času. Prepusti se toku življenja, spoznavanju novih ljudi in verjamem, da boš s časom spoznala nekoga, ki bo ustrezal tvojim željam.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, pa mi kar napiši.
Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije
• lu
lunaaa
Hvala za odgovor, je že vredu glede zamujanja. Malo ste mi le pomagali, če ne drugače pa vsaj tako da vem da je vselej to normalno. Ker sem se že bala da sem nora. Ubistvu nobena sošolka, prijatelica nima težav s tem in me je zato bilo malo sram. Seveda pa vrjamem da se bo našel kdo ki mi bo odkril vse ideale ki jih iščem pri starejših. Res hvala še enkrat!
LP. Luna