Pozdravljeni, v 6 razredu smo dobili učitelja za tehniko ki je bil nov je fajen je smešen ni strog zato je tak super učitelj.. Ampak to leto se mi zdi nekaj se je spremenilo.Prvo uro sem ga poslušala pač kaj govori in ga seveda gledala ane ker ko ljudje govorim se gledamo ane. No in pač vse ok potem druge ure pa se je nekaj spremenilo nekako je hotel povezati očesni stik jst se temu izogibam.Nevem samo neprijetno se počutim pri tem. Pa tudi vem da ima družino ženo in otroke.Zdej mogoče narobe razumem in delam iz muhe slona ali pa je mogoče res... nevem kaj naj naredim sam pogledu se izogibam
Ni
Ninja
Mislim da se ti le dozdeva
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Bom povzela, če te prav razumem – učitelj, ki ti je bil v lanskem šolskem letu zelo zabaven, letos vzpostavlja več očesnega stika in ob tem občutiš nelagodje. Sprašuješ se, če je ta tvoj občutek pretiran.
Možno je, da ta očesni stik dejansko nič ne pomeni, učitelj te pač pogleda, ko razlaga, ker želi vzpostaviti očesni stik z učenci (kar učitelji pogosto delajo, da vidijo, kdo jih posluša). Lahko pa, da občutiš nelagodje, ker ti pogled traja predolgo ali ti je preprosto neprijeten — in to je popolnoma veljaven občutek.
Seveda sama ne rabiš siliti v očesni stik, če ne boš s strani učitelja osebno pozvana. Lahko gledaš tablo, zvezek ali roke, ko razlaga. To ni nespoštljivo. Opazuj tudi sebe in okolico - ali imaš občutek, da se učitelj osredotoča nate drugače kot na druge, ki ga tudi gledajo? Ali ti je kdaj nelagodno tudi, če očesni stik s tabo vzpostavljajo drugi učitelji in na splošno drugi ljudje?
Nič ni narobe, če se ti zdi nekaj “čudno”, tudi če se na koncu izkaže, da ni bilo mišljeno tako. Pomembno je, da poskrbiš zase in da ne zadržuješ nelagodja v sebi. Če boš še naprej opažala neprijetne občutke ob očesnih stikih, je prav, da se o tem zaupaš odrasli osebi, ki ti bo znala pomagati pri premoščanju nelagodnih občutkov.
Želim ti lepo jesen in uspešno šolsko leto.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja