Živjo, že od prvega razreda mi je všeč en moj sošolec. Zdaj sem šesti razred in mu še nisem povedala. Nobenemu. Kako naj zadržim to skrivnost? Če pa vedno se mi trese glas ko mu kaj rečem. Zelo bi mi rada povedala ampak mi pa tudi ne bi. Kaj naj naredim? Mislim da mu nisem všeč, in zato imam še večjo tremo. Hvala
• Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Živjo Mika,
hvala, da si se oglasila in z mano delila, kaj doživljaš. Če prav razumem, ti je isti sošolec všeč že nekaj let, pa še nisi z nikomer delila te skrivnosti. Zdi se mi, da te hkrati zelo vleče k njemu, da bi mu rada povedala, kar čutiš. Hkrati pa te je strah, ker ne veš, kako bi on reagiral oz. te je strah, da on čuti drugače. Še posebej te razumem, da ti je težko, ko praviš, da ob njem postaneš nervozna. To je normalno, ko nam je nekdo všeč (še posebej, če ne vemo, kako druga oseba čuti).
V tvojem zapisu sem začutila, da ne veš, kaj narediti. Po eni strani bi rada to skrivnost delila, po drugi pa jo obdržala zase. Zato te vabim, da raziščeva, česa si v resnici želiš. Lahko razmisliš o naslednjih vprašanjih. Kako se počutiš, ko si blizu njega — te je bolj strah, sram, ali ti je hkrati tudi prijetno? Kaj bi se po tvoje zgodilo, če bi mu povedala? Kaj je tisto, česar te je najbolj strah? Ali to, da bi mu povedala, ali to, da bi kdo drug izvedel?
Imaš mogoče kakšno prijateljico, ki ji zaupaš glede tega? Včasih pomaga, če skrivnost ni več samo na naših ramenih.
Zelo razumljivo pa je, da si v dvomih. Pri takih stvareh ni prav ali narobe — pomembno je, da si vzameš čas in narediš tako, kot se zdi tebi najbolj prijetno. Ni ti treba hiteti. Včasih pomaga, da začneš s čisto majhnimi koraki, na primer da ga malo več pogledaš, mu kaj prijaznega rečeš. Seveda, če si želiš narediti ta korak naprej. Povsem normalno je tudi, da ne vemo, ali smo komu všeč ali ne. In čeprav se ti zdi, da mu nisi všeč, to ni nujno res. Fantje se obnašajo zelo različno, ko jim je kdo všeč, in tega včasih sploh ne pokažejo.
Upam, da ti bodo ta vprašanja pomagala ugotoviti, česa si želiš. Če pa si še v dvomih, nam piši.
Lepo bodi.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)