Hej. Imam težavo. Zaljubljena sem v enega fanta (ne zaradi videza (vsi pravijo da je grd jaz vidim v njem nekaj posebnega) vendar zaradi njefove prijaznosti) vsi ga imajo radi celo une popoularne punce saj vsem zelo rad pomaga. Ker je iz rusije ima kar nekaj težkih stvari za sabo in problem je da se še nikoli nisem pogovarjala z njim. Ni iz istega razreda vendar sca oba 9.razred. Zelo si želim spregovoriti z njim in postati (za začetek le) njegova prijateljica vendar nevem kako. Ko sem ga dodala prek instagrama me še ni dodal nazaj čeprav sem to storila pred letom. Moja najboljša prijateljica je tudi v njega in sta se do šestega razreda pogovarjala normalno vendar ko je ugotovila da je vanj ase je nehala saj jo je bilo sram. Ker sem jaz prišla na to šolo pred letom mi je že večkrat na lepši način rekla da sem ji ga ukradla spet drugič je pa rekla da je ne moti. Ko sem danes gledala kako sta na vajah za valeto prvič po treh letih spregovorila sem bila zelo ljubosumna saj sem ji ploskala in bila na videz vesela obistvu pa sem bila razsuta do konca. Moja najboljša prijateljica (rekli ji bomo A) pravi da on še ni pripravljen imeti punco ampak jaz sedaj tudi nočem imeti z njim nič več kot samo prijateljica. Nevem kako naj ga pozdravim saj sem v prejšnjem razredu poslala ljubezensko sporočilce in bi me zagotovo imel na sumu pa tudi ves čas so zraven njegovi prijatelji in če bi prišla do njega in rekla samo uno: hej bi on samo potiho rekel hej nazaj potem pa bi se vsi čudno glwdal in smejal.
Prosim kdorkoli ima nasvet naj pomaga.
Lp heartbrokengirl
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Heartbrokengirl,
razumem, da si se znašla v situaciji, ki se zdi zapletena in polna čustev, zato ti želim ponuditi nekaj misli in nasvetov, ki ti morda lahko pomagajo.
Zaljubljenost je čudovita izkušnja, a hkrati lahko prinese tudi negotovost in strah, še posebej, ko si želimo vzpostaviti stik z osebo, ki nam je všeč. Da vidiš v nekem fantu nekaj posebnega, ne glede na mnenje drugih, govori o tvoji sposobnosti vrednotiti notranje kvalitete, kar je zelo pomembno.
Glede na to, da se z njim še nisi imela priložnosti pogovarjati, bi prvi korak lahko bil, da poiščeš priložnosti za pogovor v okolju, kjer se oba počutita udobno. Morda lahko začneš z nečim neobvezujočim, kot je skupna šolska aktivnost, projekt ali interes, ki ga delita. Tako bi lahko naravno začela komunicirati, ne da bi se počutila pod pritiskom.
Ker si omenila, da se počutiš neprijetno pri misli na neposreden pristop zaradi preteklih izkušenj in prisotnosti njegovih prijateljev, bi morda lahko poskusila najti trenutek, ko je sam, ali pa mu poslati sporočilo preko družabnih omrežij z nečim, kar bi mu lahko bilo zanimivo. To sporočilo bi lahko bilo v zvezi s šolskim projektom, nekim dogodkom ali celo nečim, kar si opazila, da ga zanima. Napisala si, da te ni že več kot eno leto dodal nazaj. Morda ga lahko tudi ti poskusiš še enkrat dodati, saj je možno, da je nazadnje spregledal.
Kar se tiče tvoje prijateljice A in njenih občutkov, je pomembno, da ohranjata iskren in odprt dialog. Povej ji, kako se počutiš, in poslušaj tudi njene občutke. Vajin odnos je prav tako pomemben, in deliti občutke ter skrbi lahko pripomore k razumevanju in podpori med vama.
Čeprav je strah pred zavrnitvijo ali nerodnostjo popolnoma naraven, je pomembno, da se spomniš, da so vsi ti občutki del procesa spoznavanja novih ljudi in gradnje odnosov. Vsak poskus vzpostavitve stika, četudi se ne izide po pričakovanjih, je korak naprej v učenju o medosebnih odnosih in o tebi sami.
In končno, če se počutiš preobremenjeno z vsem skupaj, se lahko pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš – bodisi s staršem, starejšim bratom ali sestro, prijateljem ali celo šolskim svetovalnim delavcem. Deljenje skrbi in iskanje nasvetov lahko prinese nove perspektive in podporo.
Upam, da najdeš v sebi pogum za naslednje korake in ne pozabi, da je vsaka izkušnja del tvoje zgodbe in rasti.
Srečno!
Živa Pirc, mag. psihologije