Poun kurac mam usega. Nikjer ne najdem počitniškega dela starši pritiskajo da sm lena da živim na njihov račun da nič ne delam pisala sm ze vsepovsod nikjer ne rabijo počutim se ko kup dreka vsem sovrstnikom je zlahta zrihtala delo. Na mene se še spounu ni noben. Nevem ka naj naredim nimam denarja zato morem it delat nujno je! Že od nekdaj sm črna ovca v zlahti ne marajo me ker sm ko 10 letna puncka ne razvita ne znam komunicirat ker me je pred leti zafukala najboljša prjatlca in od takrat sm postala hladna do vsakega nima več zaupanja v ljudi. Moja samopodoba je na dnu sem kot deska zobi so katastrofa. Nevem zaka vam to pišem ker vem da ne morete rešit nič od tega ampak nevem.. Rabim sam kako vzpodbudno besedo da dobim zaupanje vase da začnem drugac razmišljat. Preteklost me bo pokopala rada bi pozabla na vse ampak ne morem. Rabim kak nasvet kak začet na novo. Bit srečna met veselje do življenja...
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Iz načina opisa tvoje težave lahko vidim, da so te stvari zelo razjezile. Praviš, da ne najdeš počitniškega dela in da potrebuješ denar. Tudi starši bi si želeli, da bi našla kakšno delo. Iskanje dela naj bo to počitniško delo ali redna zaposlitev je vedno težko. Pri tem se vsi soočamo z mnogimi zavrnitvami preden nas nekdo dejansko zaposli. Glede na to, da še nisi polnoletna verjamem, da se soočaš še z dodatnimi izzivi pri iskanju dela, saj večina delodajalcev zahteva polnoletnost. Res je lažje, če imaš nekoga, ki ti lahko pri iskanju dela pomaga. Praviš, da se na tebe še ni spomnil noben. Zdi se, da pasivno čakaš na to, da se bo nekdo spomnil nate. Poskusi morda prevzeti aktivnejšo vlogo in sama vprašati kakšnega sorodnika, ali bi ti lahko kako pomagal. Morda jim niti ni padlo na pamet, da bi lahko povprašali o možnostih počitniškega dela zate. Prav tako lahko vprašaš prijatelje, ki so jim sorodniki uredili počitniško delo, ali bi lahko pomagali tudi tebi.
Svojo težavo glede tega, da si »črna ovca« v družini, da te je prijateljica razočarala in da od takrat ne zaupaš več ljudem ter da imaš nizko samopodobo si opisala zelo na splošno, zato ti težko, dam kakšne konkretnejše usmeritve. Praviš, da bi rada začela na novo in bila srečnejša v življenju. Fraza »začeti na novo« se zelo pogosto uporablja, ampak si je ne moremo interpretirati dobesedno. Ljudje živimo kontinuirano življenje – pretekle izkušnje, odnosi z družino, prijatelji in podobno vplivajo na nas in če nam je to všeč ali ne. Ni ene stvari, ki bi jo lahko naredili, da bi lahko to preprečili in izničili njihov vpliv, da bi bili bolj srečni. To, da spremenimo način mišljenja in postanemo bolj zadovoljni s svojim življenjem, je zelo zahtevno in za to je potrebno zelo veliko vztrajnosti. Naj te vprašam kako bi se morale tvoje okoliščine spremeniti oziroma kakšne bi morale biti, da bi vedela, da si srečnejša? Kako konkretno bi te okoliščine prepoznala? Kaj točno lahko ti narediš za to, da boš svoje okoliščine spremenila tako kot si jih želiš? Vprašaj se tudi, ali je kaj, kar lahko pri sebi spremeniš za to, da bodo drugi začeli drugače gledati nate in da boš sama s sabo bolj zadovoljna.
Preteklosti ne moreš pozabiti, čeprav bi bilo lepo, da bi jo lahko. Vse kar lahko narediš je, da jo sprejmeš, zgodila se je to je dejstvo. Trenutno pa se lahko osredotočiš na to, kar se dogaja zdaj in poskusiš poskrbeti za to, da bo prihodnost takšna, kot si jo želiš. Praviš, da si od takrat, ko te je najboljša prijateljica razočarala, postala hladna in ljudem na zaupaš več. Ali res to, da te je ena oseba razočarala pomeni, da te bodo razočarale čisto vse osebe, s katerimi prideš v stik? Verjetno ne. Zato bi ti svetovala, da ponovno poskušaš zaupat ljudem. Karkoli pač že to pomeni zate.
Dovoli, da ti še nekaj napišem. Kot sem že omenila, je iz tvojega načina zapisa problema razvidno, da si zelo jezna. Tvojo jezo razumem, saj zagotovo ni enostavno biti zavrnjen ob iskanju počitniškega dela, biti nesprejet in nerazumljen v družini in podobno. Vseeno pa lahko jezo izražamo na različne načine. Če jo izražamo na umirjen način, brez uporabe kletvic, bomo drugim pustili boljši vtis o nas, prav tako pa bomo tudi same sebe bolj spoštovali in cenili. S svojim načinom izražanja le še potenciraš svojo jezo in se boš težko umirila. Z drugačnimi besedami pa se poskusiš pomiriti in tudi spremeniš način mišljenja v smeri iskanja rešitev. Prav tako drugim pokažeš pravo sliko o sebi.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala in te razbremenila. Če pa želiš za kakšno težavo še konkretnejši nasvet, pa se lahko ponovno obrneš na nas z bolj natančnim opisom problema.
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (UN)