star sem 20 in in sem popolno dno družbe. Kljub temu da študiram na višji šoli in še živim pri starših in nikoli jima nisem povedal da resne punce še nisem imel. Moja čustva pa še vedno pretresa klic za novo leto ko me je klical neznanec (vem da je nekdo iz družbe bivše kolegice) in mi zraven želj za novo leto rekel še da nižje nemorem biti kot pa sem trenutno.
Žal epidemije še samo slabša moje odnese
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Svoje pismo začenjaš udarno. Pripisal si si oznako, za katero dvomim, da velja zate; pravzaprav sem mnenja, da si le redko kateri posameznik zasluži tovrstno nalepko, če sploh. Prav vsak izmed nas ima namreč poleg lastnosti, ki so lahko razumljene kot slabše, manj priljubljene ali zaželene, tudi lastnosti in znanja, ki so pozitivna in s katerimi lahko pomagamo drugim okoli nas oz. prispevamo k celotni družbi. Lahko najdeš kakšno tako lastnost, ki velja zate?
Praviš, da študiraš na višji šoli, kar ti verjetno omogoča perspektivo za naprej. Glede resne punce – sploh se mi ne zdi nič narobe s tem, da je še nisi imel! Vedno pravim, da je bolje najti nekoga, s komer bomo srečni, kot pa da se spuščamo v razmerja z osebami, ki nam niso všeč, bodisi vizualno ali pa nam značajsko ne odgovarjajo. Bolj pomembno se mi zdi to, da se vprašaš, kaj si glede resne zveze želiš ti sam, ne pa kaj si želijo tvoji starši.
Žal ne poznam motiva neznanca, ki te je poklical za novo leto in ti povedal, kar ti je. Težko rečem, na kaj se nanaša njegova opazka, prav tako ne poznam tvojih preteklih odnosov z njim oz. s tvojo bivšo prijateljico, žal tudi ne vem, kaj je želel s klicem doseči. Pa vendar se mi vseeno ne zdi lepo, kar je rekel. Sprašujem se, kakšen je bil tvoj odziv. Včasih namreč od drugih prejmemo marsikatero grdo oznako, smo verbalno napadeni, pomembno pa je, kako se na to odzovemo. Pogosto je najboljša strategija to, da s svojim vedenjem pokažemo, da lahko ostanemo na višjem nivoju in se z žaljivkami ali protinapadom ne spuščamo v resnejše konflikte. Seveda pa je vedno pomembno, da se postavimo zase in postavimo mejo na spoštljiv in odločen način.
Epidemija in z njo povezana situacija povečini res slabo vpliva na medosebne odnose, ki jih imamo z drugimi ljudmi. Po eni strani smo s člani istega gospodinjstva več časa skupaj, kar lahko vodi tudi do večjega števila konfliktov in sporov, po drugi pa prijatelje ali druge pomembne osebe vidimo manj in težje ohranjamo stike. Vendar v tej situaciji smo vsi skupaj. Lahko se potrudimo, da odnose ohranjamo na drugačen način npr. preko video ali telefonskih klicev, komuniciranjem preko chat pogovorov, več časa lahko preživimo zunaj namesto notri itd. Možnosti je res veliko, le izkoristiti jih je treba in optimistično zreti v prihodnost, ko bo tudi druženje postalo nekoliko bolj običajno.
Za konec pa še to – nekoliko me bega naslov tvojega sporočila: vsakič, ko vidim intimne prizore, se začnem spraševati, kaj je z mano. Jaz pa se sprašujem, kaj točno si s tem želel povedati ti. Vesela bom, če deliš z mano, kaj si imel v mislih.
Lepo se imej!
Lea Kopač, dipl. psihologinja (un)