Včeraj sem imel 4h predavanaj na rdečem križu v ljubljani za prvo pomoč. Jaz imama ankijoznost včeraj je bilo kar vredu nič posebnega se mi ni dogajalo in sem bil psihično OK. Ko smo na predavanju prišli do ran, stranin in krvi se mi je začelo vrteti, cel sem zašvical in postalo mi je slabo, komaj sem zdržal do konca. Zvečer sme bil še malo čuden ampaka sme bil vredu. Dane zjutraj se je takoj zacel stres, tesnoba: vrtoglavica, stiskanje v želodcu, stiskanje v prsih, nemir ker imama jutri še 4h predavanja. Strah me je da se mi bo to zgodilo tudi jutri ko bomo prišli do izpahov, zlomov, odprtih zlomov.... Če vimi sliko ali če samo poslušam se mi začne vrteti in rata slabo. Kaj naj naredim da se mi jutri to ne ho zgodilo na predavanju?
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
kot samopomoč pri napadih panike, lahko uporabiš tehniko dihanja, česar se lahko naučiš sam.
Globoko vdihneš skozi nos in počasi šteješ do šest, nakar zadržiš dih in šteješ do štiri, nato počasi izdihneš skozi usta in šteješ do sedem. To ponoviš do desetkrat. Takšna tehnika dihanja je lahko prva pomoč pri napadih tesnobe in uporabna kjerkoli, v kakršnikoli situaciji. Ko razmišljaš o dihanju, zaposliš možgane in tako preusmeriš misli, ki so sprožilci paničnega napada, drugam. Pomaga lahko tudi stiskanje in sproščanje pesti ali osredotočanje nase na način, da vključiš vse čute (ozavestiš stik stopal s tlemi, dotik stola na katerem sediš, gledaš predmete okoli sebe, ozavestiš vonje v prostoru, barve sten...). Vse to torej zamoti naše možgane, nam pomaga zdržati v dani situaciji, dokler se neprijetni občutki in čustva ne poležejo. Običajno panični napadi nastanejo zaradi preteklih izkušenj. Če jih želiš trajno odpraviti, je potrebno poiskati vzrok, kar pa je moč storiti s pomočjo psihoterapije. Ena izmed učinkovitejših pristopov pri zdravljenju anksioznih motenj je vedenjsko kognitivna terapija. Pomembno je pomoč poiskati čimprej.
Vse dobro ti želim.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka