Zanima me, kako imajo zavarovalnice urejeno vračilo premije za dopolnilno zavarovanje, če bo zakon o preoblikovanju sprejet? Pavziram in sem brez statusa in zato imam letos dopolnilno urejeno. Če bo zakon sprejet, zavarovanje pa imam plačano za celo leto, bo zavarovalnica sama vrnila denar ali bom morala zaprositi posebej?
Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
uvodoma pojasnjujem, da je predlog novele zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju trenutno šele dodobra začel zakonodajno pot. Novela omenjenega zakona naj bi po napovedi zakonodajalca reformirala sistem dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja in sistem plačevanja premij. Navedeno pa pomeni, da končna oblika omenjene novele še ni znana in ti zato celovitega odgovora žal ne morem podati.
Lahko zgolj pojasnim, da trenutno velja Uredba o določitvi najvišje cene premije dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja (Uradni list RS, št. 44/23, v nadaljevanju: uredba), ki do konca leta 2023 omejuje najvišji znesek mesečne premije za dopolnilno zdravstveno zavarovanje. Uredba znesek premije omejuje pri zgornji meji in trenutno znaša 35,67 eura. Zakonodajalec ima možnost, da v predhodnih in končnih določbah novele uredi tista vprašanja, ki lahko nastanejo ob sprejetju omenjene novele. V zvezi z napisanim predlagam, da počakaš na sprejetje novele zakona, ko utegne biti bolj jasno kako postopati v posameznem primeru.
Lepo te pozdravljam,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved