Pozdravljeni.
Že zelo dolgo nisem bil na nobenem zmenku z dekletom. Že vsaj deset let. Zdaj bom star 29 let. Več let sem poskušal z nekom vzpostaviti stik, a sem se teh "hecov" naveličal, ker je vedno bil nek izgovor, zakaj ja in zakaj ne.
Se res zdi, da današnje mlade ženske iščejo predvsem varnost in stabilnost? Ker tega v življenju pravzaprav ni. Vedno pride kaj vmes. Vsak dan je nekakšno ugibanje, kaj bo in kako naprej.
Ko sem omenil, da imam KVČB (kronično vnetno črevesno bolezen), odzivi niso bili najboljši. Zaradi tega se včasih vprašam, ali ni morda res bolje, da sem sam? A po drugi strani vem, da bom verjetno nekoč potreboval nekoga ob sebi. Morda celo za spremstvo na kakšno operacijo. Staršev nočem obremenjevati, poleg tega pa tudi ne bodo večno tukaj.
Nisem si mislil, da bo tako težko spoznati dekle za resno, dolgotrajno zvezo. Tudi prijateljev nimam več, še posebej, če imaš kakšno zdravstveno oviro. Po koncu študija je šlo vse skupaj samo še navzdol
Morda bi bilo res najbolje, da spremenim okolje. Kaj vi menite?
Življenje se mi sicer zdi zanimivo, a na poti so tudi številne ovire.
Hvala za odgovore.
Lep pozdrav želim.
Lo
Lonely
Pozdravljen!
Moje sožalje, da imaš tako mlad že kronično bolezen. Sem mlajši od tebe in imam enak problem, vsaj zdrav sem če ne drugega(trkam na les). Danes je težko spoznati žensko za resno zvezo, vsi želijo hiter dopamine boost, kot npr. hook-upsi, alkohol, droge, medtem ko za resno zvezo ni nobene. Imajo previsoke kriterije, ki jih ni vredno upoštevati, če same ničesar ne ponudijo. Brez veze je iskat česarkoli na spletu, nasvet ki ti ga želim dati je da spremeniš okolje kot si rekel in se udeležuješ kakšnega speed datinga, družabnih dogodkov, koncertov ali pa fitnes če si športnik. Ne takoj povedat dekletu za zdravstvene težave, prvo zgradi neko zaupanje z osebo šele nato ji povej, tako se ji boš zdel iskren in odprt. Problem je, če nimaš prijateljev al pa nisi na faksu ker je vse težje potem ko si konec. Tisti ki so te zapustili zaradi bolezni itak niso bili pravi prijatelji. Ne vem, jaz upam da mi bodo starši našli punco/ženo ker že počasi obupujem, ali pa bom živel z muco. Vseeno mi je, če umrem sam.
P.S. Če ne boš mogel poskrbeti zase zaradi bolezni ali je možno da se invalidsko upokojiš in da nekdo poskrbi zate?
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
lepo se ti zahvaljujem za sporočilo.
Popolnoma normalno je, da se počutiš razočarano ali frustrirano – navsezadnje si v navezovanje stikov vložil več let, četudi to ni pripeljalo do zaželenih rezultatov.
Predstavljam si tudi, da lahko zdravstvene težave, kot je KVČB, odnose še dodatno zapletejo. Ne gre zgolj za fizične simptome, temveč tudi občutek nerazumevanja in notranji pritisk, da nočemo obremenjevati drugih. Tako se včasih res zdi lažje biti sam.
Pomembno pa je poudariti, da je bistvo odnosov – tako partnerskih kot prijateljskih – prav v medsebojni podpori in razumevanju. Nihče ni breme samo zato, ker kdaj potrebuje pomoč; prava oseba te bo sprejela takšnega, kot si, z vsem, kar pride zraven. Res je, da nekatera dekleta prioritetno iščejo varnost in stabilnost, vendar obstaja veliko takšnih, ki se v globlje vezi podajajo na osnovi drugih stvari (npr. skupnih vrednot ali medsebojnega razumevanja). Kot si nakazal, jutrišnji dan ni obljubljen nobenemu. Zato so odnosi, ki temeljijo na iskrenosti in spoštovanju, toliko pomembnejši.
Sprememba okolja, ki jo omenjaš, je zelo smiselna. Gre lahko že za manjšo spremembo, ki bo podprla potencialno povezovanje z ljudmi s podobnimi interesi ali vrednotami (nekaj idej je podal že Lonely). Seveda bodo to spremljali tudi določeni izzivi; ključno je, da k njim pristopiš z odprto miselnostjo in zavedanjem, da včasih nekaj časa traja, da se spremembe “usidrajo” v vsakdan.
Predvsem pa ne pozabi, da te tvoje izkušnje ne naredijo nič manj vrednega dobrih stvari. Življenje je res zanimivo – včasih nas vodi skozi ovinke zato, da bi nas pripeljalo točno tja, kjer moramo biti.
Prosim sporoči, kaj meniš o zapisanem. V primeru vprašanj ali pomislekov sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)
ži
življenje56789
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Spoštovani, spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom, predlagamo vam, da se naročite v eni izmed svetovalnic Centra Posvet, ki so brezplačne in je pomoč hitro dostopna.