Zdravo tukaj peter star sem 15 let
Zanima me kako naj izvem če sem v resnici zaljubljen v moške.
In kako to povedati staršom
Hvala
• Al
Alexi
Zdravo. Verjamem,da se s tem sooča še kdo drug od tvojih vrstnikov in počasi prihajaš leta,kjer se "rodijo prve ljubezni". Verjetno ob srečanju s kakim moškim začutiš nekaj več kot samo prijateljstvo. Morebiti takrat začutiš kak občutek,ki ga pri stiku(npr.s dekletom)nisi. Zaenkrat ne bi staršem še nič govoril, ne rabiš se outirat. Preporosto bodi to kar si. Verjetno boš sčasoma videl ali si gej ali nisi,ni pa se ti treba outirati.
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen Peter,
če te prav razumem bi rad definiral svojo spolno usmerjenost? Druge osebe so nam lahko všeč na različne načine in v nas vzbujajo različne občutke. Nekatere nas lahko privlačijo samo fizično ali samo romantično, druge hkrati fizično in romantično. Pri sebi lahko sproti preverjaš ali te oseba privlači ter na kakšen način, ne glede na spol. Pomembno se mi zdi, da si vzameš čas in raziskuješ svoje občutke do drugih oseb. Proces raziskovanja pa je za vsako osebo drugačen in individualen. Samo ti veš, kako se ob osebi počutiš in kako se ob tem počutiš tudi sam s sabo. Tudi s postavljanjem definicij ti ni treba hiteti. Raziskovanje svoje spolne usmerjenosti je proces in zanj si lahko vzameš toliko časa kot ga potrebuješ.
Deljenje svoje spolne usmerjenosti svojim staršem pa je odvisno od več dejavnikov. Si z njimi že govoril o LGBTIQ+ tematikah? Misliš, da bi te v tem podprla?
Predvsem je pomembno, da se razkriješ takrat, ko si za to pripravljen. V primeru, da si na razkritje pripravljen in si tega želiš, predlagam, da si s starši iskren in jim poveš, kaj dejansko čutiš. Razkritje je ravno to, da si z bližnjimi želimo iskrenega odnosa ter nam ni treba skrivati delov sebe. Razkritje je hkrati nekaj na kar se lahko tudi pripraviš. V naši svetovalnici si vzamemo čas in gremo skozi različne scenarije odzivov staršev, iščemo besede in stavke, ki so osebam lahko v pomoč. Osebe navadno razkritje začnejo kar s tem, da naravnost povejo, da so npr. homoseksualne, biseksualne, transspolne osebe ... Ali pa povedo, da so jim všeč npr. ženske, moški, transspolne, nebinarne osebe itd. Če ti je težko načeti pogovor, jima lahko tudi napišeš pismo, a predlagam, da si zraven, ko ga prebereta, saj bosta imela najverjetneje kar nekaj vprašanj, na katera jima lahko odgovoriš le ti. Dobro pa je imeti v mislih, da je tudi razkritje proces - tako da osebo, ki se razkriva, kot tudi za osebo, ki se ji nekdo razkrije.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje smo z veseljem na voljo,
Prijazen pozdrav,
Eva Mulej, uni. dipl. socialna pedagoginja
svetovalnica Legebitra