Trenutno smo dobili novo sošolko v razredu, ime ji je Sara, 30. aprila ima rojstni dan. IN me zafrkavajo v šoli da sem kavda v njo zaljubljen, ampak nisem. Jaz sem 13, in ona tudi kmalu 13. Kaj naj naredim?
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Praviš, da ste pred kratkim v razredu dobili novo sošolko, za katero tvoji sošolci menijo, da ti je všeč. Predstavljam si, da je zaradi tega lahko trenutno v šoli neprijetno, še posebej, če te zafrkavajo z nečim, kar ni res.
Pogosto se zgodi, da sošolci začnejo zbadati druge, še posebej v novih situacijah, kot je prihod novega učenca ali učenke. Verjamem, da te to moti in ti povzroča nelagodje. Morda se na njihove besede kako odzoveš? Da bi bolje razumela, kako je prišlo do zbadanja, me zanima, ali se mogoče v razredu večkrat zafrkavate med seboj? Se zgodi, da so tarča zbadanja tudi drugi? Kaj misliš, da je bil razlog, da so tokrat izbrali ravno tebe?
Pomembno se mi zdi, da se ne njihove provoakcije skušaš čim manj odzivati. Vem, da to ni enostavno, vendar prav odzivi (še posebej jeza in razdražljivost) pogosto spodbudijo druge, da z zbadanjem nadaljujejo. Če pokažemo, da nas zbadanje moti, ostali še vedno nadaljujejo. Če pa vidijo, da to pri nas ne izzove nobenega odziva, v taki situaciji ostanemo mirni, pa jim hitro postane dolgočasno in z zbadanjem ne nadaljujejo več. Poskusi se ne zapletati v prepire, ampak na kratko in mirno povej, kako se ti počutiš in da ni res, kar govorijo.
Če boš imel občutek, da je zbadanje šlo predaleč in je postalo žaljivo, je prav, da o tem poveš učitelju, svetovalni delavki ali odrasli osebi, ki ji zaupaš. S tem ni nič narobe, ampak na takšen način poskrbiš zase.
Rada bi poudarila še, da naj zbadljivke sošolcev ne vplivajo na tvoje vedenje do Sare. Če si bil do nje prijazen, si ji pomagal ali se do nje vedel spoštljivo, te spodbujam, da s tem nadaljuješ. To, da si prijazen do drugih, ni nekaj, česar bi se moral sramovati, ampak je zares lepa in dragocena lastnost. Veliko ljudi pod pritiskom začne ignorirati to osebo ali celo grdo ravnati samo zato, da bi se izognili zbadljivkam. Upam, da ti tega ne bo treba narediti.
Vesela bom odgovora na moja vprašanja, da bi lahko bolje razumela tvojo situacijo. Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala, če pa imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Srečno!
Lara Tušek, mag. psihologinja