Pozdravljeni,
ne vem če je to smiselno vprašanje, da ga postavljam vam, ampak me zanima če veste, kako bi na varen način našel s koga, s kom bi si lahko dopisoval preko pisem (kot ''pen pals''), po možnosti iz tujine. Nekoga iskati preko interneta kar tako se mi ne zdi najbolj pametno. Nasplošno nimam veliko dobrih prijateljev, ampak se mi zdi ta ideja zanimiva in bi mi mogoče pomagala. Ne vem če si ljudje sploh še dopisujejo.
Hvala
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
tvoje vprašanje je popolnoma smiselno in se mi zdi zelo dobra in zanimiva ideja, da bi našel nekoga, s katerim bi lahko vzpostavil prijateljski odnos preko pisem. Čeprav danes večina komunikacije poteka preko spletnih omrežij, ima dopisovanje preko pisem svoj poseben čar.
Ugotoviti, kje najti pravega dopisovalca zase, je lahko zelo zahtevna naloga. Čeprav praviš, da se ti iskanje prijatelja za pisanje pisem preko interneta ne zdi najbolj varno in zanesljivo, je to danes verjetno najlažji način za iskanje »pen pala«. Pri tem je seveda potrebno biti pazljiv. Obstaja nekaj različnih specializiranih spletnih strani za iskanje dopisovalca, in sicer:
-            PenPal: platforma, kjer te preko algoritma poveže s podobno mislečimi posamezniki na podlagi kombinacije jezika, lokacije, interesov, hobijov in preferenc. Vsa komunikacija poteka preko pravih, natisnjenih razglednic, poslanih po pošti. Razglednico lahko oblikuješ tako, da dodaš svojo fotografijo in napišeš sporočilo, potem pa jo upravljalci spletne strani natisnejo in pošljejo prejemniku. V celotnem procesu se ne razkrije tvojega naslova, torej osebni podatki niso razkriti.
-            Interpals: spletna platforma, ki ti omogoča sklepanje novih prijateljstev in učenje novih jezikov. Spletna stran ti omogoča, da poiščeš ustrezno osebo, s katero imata podobna pričakovanja glede dopisovanja pisem, z njo pa lahko tudi vadiš učenje novega jezika.
-            Global Pen Friends in PenPal World: ni veliko razlik med tema dvema platformama, zato lahko prosto izbereš, kateri se želiš pridružiti. Komuniciraš lahko z ljudmi iz celotnega sveta, pri čemer je dobro, da lahko blokiraš odrasle osebe, če želiš za svojega dopisovalca izbrati osebo približno svojih let. Spletni strani omogočata tudi različne varnostne funkcije, kot so preverjanje profilov in možnost prijave neprimernega vedenja.
-            Različne skupine na spletnih forumih ali družabnih omrežjih (npr. skupina na Facebooku: Penpals from all over the world!).
Čeprav za »pen pals« velja, da se z drugo osebo ne spoznaš v živo, je vseeno lahko alternativna in bolj varna možnost to, da si dopisuješ z osebo, ki si jo mogoče kdaj spoznal na kakšnem potovanju, tekmovanju, na izmenjavi oz. kjerkoli drugje. Tak način je mogoče nekoliko bolj varen, saj osebo poznaš v živo in si lahko gotov, da ne gre za prevaro. Lahko preveriš tudi, ali mogoče na tvoji šoli obstaja kakšna baza dijakov, ki bi omogočala povezovanje različnih dijakov iz različnih držav.
Pri kakršnikoli komunikaciji pa je zelo pomembno, da ne razkrivaš preveč osebnih podatkov, kot so tvoj domači naslov, telefonska številka ali finančne informacije (npr. svojega TRR).
Dopisovanje preko pisem je lahko zelo obogatujoče in ti lahko pomaga razširiti svoj krog prijateljev iz celega sveta.  Pisma omogočajo, da zares razkrijemo svoje mišljenje in čustva, napišemo jih bolj premišljeno, prav tako pa so ponavadi napisana na roko, kar da občutek še večje osebne povezanosti.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala, če pa imaš še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim.
Upam, da najdeš nekoga, s katerim boš lahko zgradil pristen in zaupen prijateljski odnos preko dopisovanja pisem in tudi v živo.
Lepo bodi in srečno!
Lara Tušek, dipl. psih. (un)