ali sem slaba oseba, če:
-osebi, ki me je v preteklosti hudo ranila ter ki ima sedaj težke čase, ne želim pomagati kot "prijatelj/prijateljica" ne zato, ker me zanjo ne briga za njena čustva, ampak zaradi "lekcije", ker mi usluge ne bo nikoli vrnila (npr. jaz sem imela težko obdobje, ona mi ni ponudila pomoči, zdaj sta se poziciji zamenjali)?
hvala za odgovor/odgovore.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, te skrbi, ker osebi, ki te je v preteklosti prizadela, ne želiš pomagati. Sama praviš, da je to zato, ker ti ta oseba ni nudila pomoči, ko si jo potrebovala. Sprašuješ se, ali si zato slaba oseba.
Slišati je, kot da čutiš krivdo, ker prijatelju/prijateljici nisi pomagala, čeprav meniš, da si to zasluži. Razumljivo je, da nočeš pomagati nekomu, ki ti sam ni pomagal, ko si bila v stiski. Prav tako nisi dolžna nekomu pomagati, če tega nočeš. To te ne naredi za slabo osebo. Dobro je, da kdaj poskrbiš tudi zase.
Vseeno pa bi se bilo dobro posvetiti razlogu, zakaj si osebi ne želiš pomagati. Praviš, da je to »lekcija« za to osebo, ker ti sama ni nudila pomoči, ko si jo potrebovala. Slišati je, kot da želiš osebo kaznovati, ker ti ni pomagala. Čeprav je res, da osebi nisi dolžna pomagati, pa to, da odklanjaš pomoč, ker nekoga želiš kaznovati, morda ni najboljši način, kako rešiti težave.
Razmisli, ali še želiš biti prijateljica s to osebo. Če je odgovor da, potem bi se bilo z njo dobro pogovoriti in ji pojasniti, da te je v preteklosti prizadela. To bi bilo bolje, kot pa ne reči ničesar in se odmakniti, ko oseba potrebuje pomoč. S tem namreč ne boš rešila problema, lahko ga še poglobi in na koncu uniči vajino prijateljstvo. Razlogi, zakaj ti oseba ni mogla pomagati so številni. Morda enostavno ni prepoznala tvoje stiske ali pa ni vedela, kako bi ti lahko pomagala. Če ji daš možnost in se z njo pogovoriš, ti bo mogoče lahko pojasnila, zakaj ti je v tistem obdobju težje dajala oporo.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kaj pomagala.
Lepo bodi,
Ana Lampret, dipl. psihologinja (un)