Spoštovani,
sem dijakinja srednje šole in me zelo skrbijo ocene. Do zimskih počitnic moram pridobiti še vsaj 11 ocen (9 pisnih in 2 ustne za zdaj). Vsak teden imam vsaj po 2 pisni oceni, če ne še več. Snovi je veliko pri vsakem predmetu, časa pa malo. V zadnjih dveh tednih sem pridobila zelo veliko 2. Trudila sem se pridobiti boljše ocene, vendar mi to ni uspelo. Bojim se slabih ocen, saj bi jih potem morala do počitnic popraviti, kar si pa ne morem dovoliti, saj imam še druge ocene. Težko je vse skupaj v skladiti. Starši z ocenami niso zadovoljni. Pravijo, da mi to ni niti malo podobno kakor lansko leto in me vedno sprašujejo kako me ni sram imeti takšnih ocen. Sprašujejo me kdaj jih bom zviševala oz. popravila. Sama pa še sploh nevem, če bom lahko dokončala ta letnik. Z 2 nisem zadovoljna, vendar bolje to, kakor, da dobim 1. Ne želim si imeti urnika, kjer bom takoj ko stopim iz šole se odšla učit za 7 ur, potem pa spat in nakoncu je že naslednji dan. Vsaj med vikendi se trudim imeti bolj prosto, vendar me skrbi, saj mi starši želijo še to odvzeti. Ne želim si, da ocena pomeni vse. Želim si podpore od staršev in ne zbadanja, saj mi to nič ne pomaga. Poskusila sem jim to dopovedati in ni uspelo. Prosim za nasvet.
Hvala vam!
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvojega zapisa res čutim, kako močno te vse skupaj obremenjuje. Če si v drugem letniku, naj te pomirim – veliko dijakov pravi, da je ta letnik najzahtevnejši, zato ni nič čudnega, da čutiš pritisk.
Zanima me, ali so ocene, ki jih moraš pridobiti do počitnic, redna ocenjevanja. Če ti ne uspe vsega predelati popolno, to ne pomeni, da nisi sposobna. Dvojka je še vedno pozitivna ocena in dobra podlaga za naprej. Morda lahko za kakšen nasvet vprašaš tudi sošolke, kako si same organizirajo učenje.
Kar se tiče učenja – sedeti sedem ur za knjigami res ni zdravo. Veliko bolj učinkovito je, če se učiš v krajših, osredotočenih intervalih, med katerimi imaš aktivne pavze. Tudi vikendi morajo biti vsaj delno prosti, da se možgani spočijejo.
Popolnoma razumem, da bi si želela več podpore od staršev. Kritika te samo dodatno obremeni, zato jim lahko poskusiš povedati, da se trudiš in da bi ti njihovo razumevanje res pomagalo.
Glede skrbi, da ne boš dokončala letnika – po vsem, kar si napisala, verjamem, da ti bo uspelo. Morda ne popolno, ampak to ni neuspeh, ampak realnost zahtevnega obdobja, skozi katero greš.
Prvi korak je, da si sestaviš realen, izvedljiv urnik. Če pri tem potrebuješ pomoč, sem tukaj zate.
Vse dobro! ❤️
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike