Pozdravljeni,
ob začetku 7. razreda osnovne šole sem sama pri sebi začela opažati, da mi manjka volja do učenja, čeprav sem bila vsa leta odlična glede na uspeh, razen v 8. razredu. Naj še omenim tudi to, da sem se proti koncu 6. razreda zaljubila v fanta, v katerega sem še vedno zaljubljena. Zanima me ali gre le za obdobje, ko mi primanjkuje volje do učenja, ker odraščam ali je korona res pustila posledice na meni? Prosila bi pa vas tudi za kakšen nasvet glede načina učenja v gimnaziji (1. letnik), sem namreč perfekcionistka in imam visoka pričakovanja zase.
Hvala za odgovor,
Dorisa
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Dorisa,
v pismu se sprašuješ, kaj se je med korono zgodilo s tvojo motivacijo do učenja. Moje osebno mnenje je, da je motivacija za učenje precenjen pojem. Menim, da se neketare stvari učimo, ker nas to res zanima, nekaj stvari pa tudi zato, ker se to pač moramo naučiti za doseganje nekih svojih drugih ciljev, npr. stopnje izobrazbe, zahtev za poklic itd. Bolje kot spraševati se, kje pridobiti motivacijo za učenje, je, da se pri določenih predmetih za učenje pač malo prisiliš, ker veš, da hočeš doseči dobro znanje, ki ti bo v bodoče koristilo pri nadaljnjem šolanju, pa čeprav mogoče snov ni tako zelo zanimiva. Dostikrat moramo v življenju narediti kakšne manj prijetne stvari, da na koncu dobimo želene rezultate. Glede na to, da si napisala, da si v šoli zelo uspešna, verjamem, da to že počneš. Dvomim, da je upad tvoje motivacije za učenje posledica korone.
Prav je, da imaš do sebe visoka pričakovanja. Meni se je v gimnaziji najbolj obneslo, da sem se učila stvari sproti. To je izgledalo tako, da sem res redno in natančno delala domače naloge in si dnevno pregledala vso snov, ki smo jo jemali ta dan. Vse skupaj mi je vzelo popoldne približno dobro uro. Konec tedna sem še enkrat pregledala vso snov, predelano v tem tednu. Kadar sem imela ocenjevanje znanja, sem se seveda malo bolj poglobljeno učila tisti predmet, kar pa je bilo precej lažje, saj sem sproti dnevno pregledala učno snov. Če naletiš pri učenju na kaj, česar ne razumeš, je prav, da vprašaš v šoli - ali profesorja ali sošolce. Nekatere srednje šole imajo organizirano tudi tutorstvo starejših dijakov, kar je tudi zelo priročno.
Glede na tvoj učni uspeh menim, da imaš precej učnih navad že izoblikovanih. V gimnaziji večkrat ocene vsaj na začetku nekoliko padejo, ampak če boš pravilno zastavila svojo pot naprej, se nimaš česa bati.
Želim ti lep preostanek šolskih počitnici in uspešen začetek novega šolskega leta. Oglasi se še kaj.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
m1
m123iša
živjo, js mam čist isto situacijo. No v šestem in sedmem razredu sem se ogromno učila, ker smo se s frendicami ful primerjale pa vsaka je hotla bit odličnjakinja, no v osmem sem pa dobila čist druge frendice k smo kdaj špricale pa se smejale med poukom... in ja tud js sm že od 8 razreda v enga fanta in itak se i nikol ni dal učit. V srednji šoli pa ne vem kAKO bo. Načrt mam da se naučim za 3 al pa 4 in vseno izkoristm življenje tebi predlagam isto, če pa maš visoke cilje kot si omenila ti pa predlagam da si nrdiš urnik kdaj se učiš saj to je pomagalo meni.
lp