Pozdravljeni,
letos sem uspešno opravila splošno maturo kot 21 letnik. Želim si vzeti eno leto odmora od šolanja, vendar obdržati status kot dijak. Zanima me, če se lahko z uspešno opravljeno maturo vpišem v izredni srednješolski program, da si pridobim status, kljub opravljeni splošni maturi.
Hvala in lep pozdrav
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iskrene čestitke za uspešno opravljeno splošno maturo! :D Verjamem, da si v doseganje tega cilja vložila veliko truda.
Ker si že zaključila srednješolski program, se v redni ali izredni srednješolski program praviloma ne moreš vpisati zgolj zaradi statusa. Ustreznejša alternativa bi lahko bil poklicni tečaj – enoletni program za posameznike, ki so že opravili 4. letnik gimnazije ali srednje strokovne šole. Če se v ta program vpišeš redno, pridobiš status dijaka in vse pravice, ki jih ta prinaša. Poklicne tečaje izvajajo različne institucije; preveri rok za vpis in prosta mesta.
Priporočam tudi, da se obrneš na Zavod RS za zaposlovanje, kjer ti lahko karierni svetovalci pomagajo poiskati najboljšo pot zate.
Za več informacij:
Center RS za poklicno izobraževanje Stopnje in ravni visokega šolstva – GOV.si Zavod RS za zaposlovanje
Verjamem, da boš med možnostmi našla pravo pot zase. Lepo bodi!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike