Pozdravljeni!
Sem učenka 9. razreda in rada bi se vpisala v gimnazijo. Težava je, ker zaradi depresije v letošnjem šolskem letu ne hodim v šolo in tako ne bom uspela pravočasno zaključiti 9. razreda. Zaradi depresije bom v kratkem dobila odločbo. Ker bom zelo verjetno morala ponavljati 9. razred, me zanima ali imam možnost, da se naslednje leto vpišem v gimnazijo kljub temu, da bom razred ponavljala.
Hvala vam za odgovor.
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
V situaciji, ki si jo opisala, tudi sama dijakom svetujem, da najprej poskrbijo za zdravje, ko so v boljši koži, pa se znova posvetijo šoli. Tvoje razmišljanje o prihodnosti in informiranje o možnostih za vpis naslednje leto se mi zdi zrelo, odgovorno vedenje.
Sprašuješ, kako je z vpisom v srednjo šolo v primeru, da devetošolec šolsko leto ponavlja. Nič se pravzaprav ne spremeni, vse je tako, kot bi bilo letos. To pomeni, da se boš naslednje leto skupaj z generacijo, s katero boš končala 9. razred, vpisovala v 1. letnik srednje šole. Vpisala se boš z ocenami 7., 8. in 9. razreda - ocene 9. razreda se ti bodo štele od naslednjega leta, ko boš 9. razred zaključila in s tem tudi zaključila osnovno šolo.
Želim ti uspešno na poti okrevanja. Verjamem, da boš uspešna, posvečanje zdravju pa je sedaj bistvenega pomena, da boš lahko v prihodnje dobro in zadovoljno delala vse ostalo.
Srečno.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja