dober dan
hodm v 8 razred osnovne sole in letos me je zeloooo zacelo skrbiti da bom izgubila prevec tock in da nebom mogla na gimnazijo. Lani sem jih zgubila 5 letos jih bom v najbolsem primeru 6 v najslabsem pa 11.Res ne zelo skrbi da nebom mogla iti na gimnazijo sam je tam vedno omejitev, zdi se mi tudi krivično ker jaz zgubim eno točko pri likovni in eno pri tehniki ker pac nisem za umetnost in mi to ni fer. Prosim za pomoč ker zdaj večino casa samo se o tockah in o tem ali bom drugo leto prisla na gimnazijo razmisljam. In pred vsakim testom me je strah da bi pisala slabo da bi potem zgubila točke.
Me pa zanima tudi na katere fakse se da iti iz zdravstvene šole?
Hvala za odgovor.
Lep dan
• so
someon
hej. iz zdravstvene šole se po  vpišejo potem dijaki na visoko alpa višjo šolo za zdravstvo, vpišejo se na zf(zdravstvena fakulteta), je pa to ful različno. verjetno bodo pač spremenili vpisne pogoje(ker če si zj 8 r maš pred sabo še 1 leto 9 razreda,potem pa še  4 leta gimnazije ali pa pač zdravstvene) hočem rečt da bodo lahko v parih letih spremenil pogoje za vpis na faks. za določene fakse(recimo medicina, pravo) pa rabiš splošno maturo.
• pu
punca
hvala za odgovor
a mogoce veste ce se gre iz zdravstvene lahko na fizioterapijo
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Skrb, ki jo opisuješ, je pogosta pri učencih, ko začnejo razmišljati o vpisu v srednjo šolo. Različni učenci ste različno sposobni pri šolskih predmetih. Enim gre bolje pri matematiki, drugim pri glasbi, vsi ti predmeti pa so enakovredni in verjetno je tako vendarle najbolj prav - sicer bi bili v prednosti le npr. nadarjeni za matematiko.
Dejstvo je, da so ene srednje šole v nekem obdobju bolj zaželjene kot druge. Gotovo pa je v tvoji regiji več kot ena gimnazija in čeprav ti morda tista druga (ali tretja) ni tako ljuba, ti vseeno nudi enakovredno izobraževanje - gimnazijski program, ki se zaključi s splošno maturo.
Nikar torej ne obupuj. Če si boš želela na gimnazijo, boš to željo z ocenami, ki jih omenjaš, lahko uresničila.
Na koncu še odgovor na tvoje zadnje vprašanje. Predolgo bi bilo naštevanje študijskih možnosti s končano strokovno šolo, zato te prosim, da si možnosti pogledaš na spletni strani Razpisa za vpis . Načeloma se lahko s poklicno maturo (s katero se zaključi vsak srednješolski strokovni program) vpisuješ na večino visokošolskih študijev. Vpis na univerzitetne študije je načeloma namenjen gimnazijcem, se je pana nekatere mogoče vpisati s poklicno maturo in dodatnim predmetom iz splošne mature; konkretne informacije o tem najdeš v Razpisu (https://portal.evs.gov.si/razpisi-za-vpis-javni-koncesionirani).
Za konec še misel. Pomembno je, da se zavedamo svojih ciljev in se zanje trudimo po najboljših močeh. Včasih nam uspe, včasih pa tudi ne. A kjer je želja res močna in nas aktivira, bomo našli pot do cilja - ta je morda bolj vijugasta, kot smo pričakovali, nas pa zato po poti marsikaj nauči :).
Želim ti vse dobri na tvoji poti.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja