Pozdravljeni,
letos se moram vpisati v nadalno šolo. Zdi se mi zelo težko izbrati ter naporno.
Vem da moram iti na nadalno šolanje v gimnazijo če želim dobiti primerno izobrazbo za poklic ki si ga želim opravljati, vendar se ne morem odločiti med dvena gimnazijema... danes sem bila na obeh informativnih dnevih in nemorem se odločiti. Obe gimnaziji sta mi dovol blizu in verjetno lahko pridem na katero koli z mojimi ocenami vendar sem zelo pod stresom saj mi prva gimnazija morda ne diši najbol saj poznam ogromno učencev in mi je neprijetno saj je šola tudi zelo velika. Druga šola je veliko manša in ne poznam učence... všeč mi je občutek na šoli vendar ta gimnazija ni najbol... "popularna (z strani učencev)". Pri tej manši gimnaziji me tudi zelo skrbi kako bi se odrezala na teku pri športni vzgoji ... nisem slaba v športu le tek je moj smrtni sovražnik... na informativnem dnevu pa so rekli da dijaki oz. dijakinje pretečejo veliko razdaljo v 20 min in tudi po 4 km ... razlogov za obe gimnaziji je še veliko zakaj ja in ne. Počasi a vendar hitro se približuje rok za izbiro vendar se mi še sanja ne kam bi šla... morda bi poskusila tudi kje drugje ... Res nevem, strah me je in mislim da tega drugi ne razumejo, saj sem v družbi novih ljudi zelo tih človek.
Hvala za vaš odgovor in lep pozdrav.
Charlotte
• sa
samnekdo
Ojla,
Razumem in tudi sama se spomnim, kako izgubljena sem bila v tem obdobju. Vedi, da nisi sama in da je zelo zrelo od tebe, da si o problemu spregovorila, četudi je to pisno in anonimno.
Najprej bi ti svetovala, da stopiš v stik s starejšimi dijaki obeh gimnazij. Tako boš prihranila ogromno časa, ki bi ga sicer porabila za "sekiranje". Iz osebnih izkušenj ti povem, da ti informativni dnevi ne povejo dosti o dinamiki šole. Že res, da tam izveš bistvene informacije o šoli, o poteku šolskega leta, o pričakovanjih s strani profesorjev, ampak največ boš izvedela od dijakov samih, ki ti bodo govorili iz svojih izkušenj. Mene je na primer še najbolj skrbelo, da mi bo zmanjkalo časa za učenje, zato sem izbrala gimnazijo na kateri so vsa pisna ocenjevanja napovedana že na začetku šolskega leta, vse ustne ocene pa so dogovorjene po datumih, ki si jih dijaki izberemo sami vsaj nekaj tednov vnaprej. Pri vpisu sem pazila, da bo moja odločitev dobro vplivala name in na mojo prihodnost, ne na moja prijateljstva. Največja napaka, ki sem jo storila je bila, da se nisem pozanimala, kakšna so pričakovanja profesorjev pri predmetih, ki mi ne gredo najbolje. Če imaš še kakšne obšolske dejavnosti, ki bi jih želela opravljati vzporedno z gimnazijo, je odlično iskati gimnazijo, ki se bo tebi in tem obveznostim/interesom prilagodila. Drugače pa, kot si opisala "vajb" na eni izmed šol, jaz se pri odločitvah največkrat zanašam na točno to, kje sem se jaz počutila najbolje. Tudi sama sem na koncu izbrala neko manjšo gimnazijo, kjer sem poznala le enega izmed starejših dijakov. Pomembno je, da poslušaš sebe, svoje interese in občutke, ne svojih vrstnikov ali staršev. Vem, da imajo gromozanski vpliv nate ampak to je zelo pomembna, le in samo tvoja odločitev.
Če ti bo postalo pretežko, se lahko obrneš na šolsko svetovalno službo, sploh če ti ta dilema povzroča preveč stresa. Oni ti bodo še najbolje svetovali in te s svojimi vprašanji usmerili v pot, ki bo zate najboljša, tudi, če se ti na začetku ne bo zdelo tako.
Upam, da ti je moj odgovor približno pomagal ali te vsaj malce pomiril. Želim ti vso srečo in držim pesti zate! Verjamem, da ti bo uspelo sprejeti pravo odločitev!
Lep pozdrav,
Samnekdo
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Gimnazijski program je na vseh gimnazijah zelo podoben (razlike so v razporeditvi ur, izbirnih predmetih) in tudi podobno zahteven, saj vse dijake po zaključku čaka splošna matura. Večje gimnazije imajo to prednost, da lahko ponudijo več izbirnih predmetov na maturi, manjše pa, da so bolj "domačne", bolj osebne.
Mislim, da se ti ni treba bati teka na gimnaziji - športni pedagogi se zavedajo, da ste dijaki v različni psihofizični kondiciji in upoštevajo tudi trud, ne samo rezultata.
Nisi napisala, kateri poklic bi želela opravljati, zato ti težko priporočam kakšno drugo srednjo šolo. Menim, da bi bilo smiselno, da se dogovoriš za razgovor pri šolski svetovalni delavki. Veš, v takšnih pogovorih se marsikaj pokaže in učenci ugotovite tudi kaj, na kar niste niti pomislili.
Zberi čim več informacij in se pogovori z odraslimi, ki jim zaupaš.
Poti do istega cilja so lahko različne, zato ne jemlji prijave preveč usodno in dokončno ...
Želim ti uspešen in miren zaključek osnovne šole in te lepo pozdravljam.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja