hej mene zanima ane če ima neka srednja šola 138 točk za cpis pa jih imam jaz 150 in če npz zlo slabo pišem a se lahko vseeno vpišem tja. ker ne razumem kako se šteke npz zraven. vem da 20%mat pa 20 slo ampak kaj če je zloo slabo a vsen loh pridem gor. hvala za odgovor
• Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
točke za omejitev vpisa v srednjih šolah se vsako leto spreminjajo. Glede na to, da bo z letošnjim šolskim letom prvič pri omejitvi vpisa štel tudi rezultat NPZ, je v bistvu težko primerjati lanske točke, ki so bile potrebne za vpis, z letošnjimi pogoji. Če predvidevaš, da boš imela po ocenah 150 točk, lani pa je bilo za vpis dovolj 138 točk, potem imaš ti zaključene ocene precej boljše, kot jih je imel lanski učenec/učenka, ki je še prišlel/prišla na tvoj željeni srednješolski program, torej si na dobri poti k uspehu. Vseeno pa je letos pomembno, da seveda čim bolje pišeš NPZ pri SLJ in MAT, ker bo le-ta prinesel 40% k tvojim točkam za vpis - zaključene ocene v zadnji triadi sedaj prinesejo le 60% potrebnih točk (prejšnja leta so prinesla 100%).
Priporočam ti, da se pri NPZ potrudiš - tvoje pridobljene točke so dokaz, da si učno precej uspešna učenka, torej ne vidim razloga, da bi NPZ pisala slabo. Kar pogumno, NPZ je samo ena pregledna kontrola vsega znanja, ki si ga usvojila v osnovni šoli.
Želim ti veliko uspehov pri zaključevanju osnovnega šolanja ter srečno ob vpisu v srednjo šolo.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja