Pozdravljeni, (prosim ne objavite javno)
letos sem 4. letnik in se moram v roko 3 dni vpisati na faks. Hodim na gimnazijo in sem že od nekdaj gotova, da se bi rada vpisala na medicino. Pa se mi zadnje dni pojavlja toliko dvomov, da se še nisem uspela vpisati na faks.
Letos so mesta na medicini zmanjšali na 205, zato me je malo strah, da bodo omejitve mnogo višje plus na informativcih je zanimanje za ta faks pokazalo ogromno dijakov. Strah me je da ne bi prišla gor.
Saj lahko še vedno dosežem enako številpo točk za na medicino, če nimam nobenega predmeta na višjem nivoju? Ne zastopim kako to gre ravno..., če ima nekdo predmete na višjem nivoju ima lahko potem več kot 100 točk? Vem da se drugače seštevajo točke odvisno na to ali si na osnovnem ali višjem nivoju, samo saj če nimam nič na višjem nivoju lahko še vseeno dobim celotno število točk pri vpisu ali samo npr do 80... zanima me torej, ker se nisem odločila za višji nivo pri nobenem predmetu ali imam še vedno enake možnosti, da pridem na faks?
Razmišljala sem, da bi dala za drugo izbiro mogoče dentalno medicino, ki me še vseeno zanima in vem, da bi se lahko, če bi bilo kaj prostih mest kasneje prepisala na splošno smer.
naslednja izbira, ki jo imam je farmacija. Vsi faksi imajo veliko zanimanje zato me je starh, da ne bi prišla na nobenega od teh. Kakor vem je v 2. krogu zelo ozka izbira glede fakultet, kaj če se bom na koncu primorana vpisati na nekaj kar mi totalno ni všeč? Zato Vas vprašam ali je bolje da si pod eno imed izbir za faks napišem faks za katerega vem, da bom prišla gor, čeprav ni zame v nekem ožjem izboru tega kar me veseli? Gledala sem namreč še DIF, kozmetologija? Ali je bolje, da sledim samo svojim željam za prve tri izbire, ne glede na možnosti.
Ali pa je mogoče bolje, da se vpišem v Maribor? Samo to je tako daleč od doma in mi ni ravno všeč. Res sem v dvomih in me je po pravici malo strah. Toliko stvari je nad mano in je res težko razmišljati o vsem in hkrati še uravnavati moj strah in ankcioznost z vprašanji "kaj pa če"...
Sicer predvidevam, da bom obe leti odlična z uspehom glede 4. in 3. letnika gimnazije... Pa vselej nisem blesteča učenka, ki bi imela vedno dobre ocene, bi bila naravno pametna in se udeleževala tekmovanj (nikoli se jih ne)... Sem nekdo, ki se mora za dobre ocene in odličen uspeh res zelo potruditi pa vselej to ni težko, ker me je vsa ta 4. leta naprej vlekel ta cilj, da postanem nekdo, ki lahko raziskuje in pomaga ljudem. Zdaj pa me je vedno bolj starh, ker nisem tako kot verjetno mnogi, ki pokajo od znanja, ko pridejo na medicino. Strah me je da mature ne bi dobro odpisala...ne dvolj dobro da pridem na svoj 1. želeni faks...
Prosila bi Vas za nasvet, kakor veste se rok vpisa bliža zelo prehitro, zato bi bila res vesela hitrega odgovora :)
res Vam hvala!
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sedaj je vpis že mimo, žal ti nisem uspela odgovoriti prej.
Odločitev, ki jo morate maturanti sprejeti pred oddajo prijave na fakulteto, večini povzroča velik stres. Skrbi, ki jih sama opisuješ, so del tega: ali se bom prav odločil, ali bo študij zame primeren, bo morda prezahteven, bom sploh imel dovolj točk za vpis ... Ena stvar, ki jo lahko z gotovostjo trdim je, da bodo tvoje delovne navade, vztrajnost in notranja motiviranost ključne za uspeh na študiju. Praviš. da se moraš za lepe ocene truditi - verjamem, da enako velja za večino gimnazijcev. Vsi tega ne izrazijo in ne priznajo, a je vseeno res. Organizacija časa, ki ste jo osvojili v zadnjih štirih letih in vse ostalo prej našteto, ti bodo osnova, zaradi katere boš, to res trdno verjamem, uspešna tudi pri študiju. Študij je sicer drugačna oblika učenja kot srednja šola, hkrati pa se usmerite v področje, ki vas zanima, kjer ste vedoželjni in zainteresirani, kar dodatno prispeva k vaši učinkovitosti. A prijavo si sedaj oddala, ta odločitev je za tabo. Kako si se odločila, je pretehtal tvoj interes ali kaj drugega? Vesela sem, če boš napisala, kako si razvrstila želje, če imaš še kakšno drugo vprašanje ali bi želela, da skupaj še o čem razmisliva, pa le napiši, z veseljem ti bom odgovorila.
Lepo te pozdravljam
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja