Pozdravljeni,
zanima me fakulteta za managment na Primorskem in sem zdaj gledala in sploh nevem ali se lahko vpišem. Zaključila bom poklicno maturo s petim predmetom psihologije. Želim študirati v smislu podjetništva in me zanima ali lahko na tej fakulteti za managment oz. kam se je še možno vpisati.
Želela bi iti tudi na fakulteto za družbene vede v Lj, smer Komunikologija in trženje...vendar zaradi neopravljene splošne mature ne morem in me zanima, če je kje katera podobna smer, ki se lahko vpišeš s poklicno maturo in opravljen 5 predmet psihologija.
Prosim vas za pomoč in svetovanje.
Hvala lepa
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v univerzitetni študijski program Management Univerzitete v Kopru, se lahko vpišejo kandidati, ki imajo opravljeno splošno maturo in pa opravljeno poklicno maturo v enem od  štiriletnih srednješolskih programov, ki se uvrščajo na ustrezna področja (če tvoj spada med njih, si lahko pogledaš na spletni strani fakultete). V tem primeru pa je potrebno opraviti dodatni izpit iz matematike ali angleščine.
Lahko se vpišeš tudi na Univerzitetno poslovno in ekonomsko šolo (UPEŠ) v Ljubljani. V prvostopenjski univerzitetni študijski program Univerzitetna poslovna in ekonomska šola se lahko vpiše:
a) kdor je opravil splošno maturo;
b) kdor je opravil poklicno maturo v programih srednjega strokovnega izobraževanja oziroma tehniškega izobraževanja ekonomski tehnik in izpit iz splošne mature iz predmeta matematika. Če je kandidat ta predmet že opravil na poklicni maturi, pa iz enega od predmetov splošne mature: ekonomija, informatika, tuji jezik (angleščina, nemščina, francoščina, italijanščina, španščina ali ruščina), psihologija, računalništvo, sociologija ali zgodovina.
Komunikologijo lahko študiraš le v Ljubljani na FDV in kot si že sama ugotovila, potrebuješ splošno maturo.
Študij ekonomskih in poslovnih ved ponujajo tudi na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru, kjer si lahko v drugem letniku izbereš različne usmeritve (podjetništvo, ekonomija, management in organizacija poslovanja, marketing). Za vpis potrebuješ poklicno maturo v kateremkoli srednješolskem programu z dodatnim maturitetnim predmetom (matematika, tuj jezik, geografija, sociologija, zgodovina, psihologija, ekonomija).
Lahko se vpišeš tudi na Visoko šolo za poslovne vede, kjer ponujajo študij Tržno komuniciranje in odnosi z javnostmi in Management, vendar gre pri obeh študijskih programih za visokošolsko raven izobrazbe (ne univerzitetno). Ponovno te vabim, da si programe pogledaš na njihovi spletni strani.
Če si zelo želiš na eno od navedenih šol, ti še vedno ostane možnost, da opraviš maturitetni tečaj. Ta traja eno leto in na koncu opravljaš splošno maturo. Svetujem ti tudi, da se pogovoriš s šolsko svetovalno delavko, ki ti bo pomagala pri usmeritvi.
Vse dobro.
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• Ne
Nekdo4465
Pozdravljeni,
trenutno študiram na visokošolskem programu v Novem mestu (Upravljanje in poslovanje). Za nadaljevanje študija bi si želela iti naprej na kadrovanje, vendar ne najdem ustrezne šole za to. Prosila bi za pomoč.
Hvala
• Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Odgovor na tvoje vprašanje ni preprost, saj je odvisen tudi od tega, kateri prehodi iz prve na drugo stopnjo študija so mogoči.
Če pogledava le to, kar si želiš, torej, da bi delala na področju kadrovanja, potem najdemo drugostopenjske programe, kot so Kadrovski management na Fakulteti za management, Univerza na Primorskem, pa Sociologija - menedžment človeških virov na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani. Preveri morda ta dva programa in njune pogoje za vpis na 2. stopnjo, da boš videla, če se lahko s svojega študija tja vpišeš oz. če moraš pred tem opraviti kakšne diferencialne izpite.
V kadrovskih službah sicer pogosto zaposlujejo tudi psihologe, kar bi pomenilo študij psihologije na 2. stopnji.   Torej, prebrskaj po spletu, če najdeš še kakšen soroden študij, izhodišče pa imaš gotovo dobro v zgoraj navedenih študijih. O tem, kaj zahtevajo za vpis nanje, najdeš na spletni strani fakultet ali na strani ministrstva, kjer je objavljen razpis za vpis - Študijski programi - iskanje - EVŠ - Spletni portal.
Če ti lahko še kako pomagam, pa sporoči.
Lep pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Ne
Nekdo4465
Pozdravljeni,
mislila sem za podiplomski študij ki se navezuje na kadrovanje.