Pozdravljeni, zanima me kaj naj naredim. Vozniški izpit oz. glavno vožnjo sem opravljala že trikrat, vedno neuspešno. Potekel mi je tudi teoretični izpit in sem ga mogla opravljati še enkrat in sem ga uspešno naredila v prvem poskusu. Vozila nisem že nekaj časa, pa ne da bi imela strah pred vožnjo ampak se totalno počutim nesposobno in da sem slaba v vsem. Vsi moji prijatelji okoli mene že vozijo avto, jaz pa se počutim, kot da vse zamujam, da mi ne bo nikoli uspelo in res me to mori že nekaj časa, ko se zbudim razmišljam o tem, ko grem spat razmišljam o tem, skoraj vsak dan jočem...Predolgo se že vse skupaj vleče že par let...Jaz pa si neupam niti poklicat inštruktorce...Preprosto nekakšen zid imam pred sabo, vedno ko si rečem zdaj pa bom pa šla delat me pa vedno nekaj nazaj vleče... Prijatelji so me tudi zafrkavali...Zato pa se mi zdi tudi da mam vedno bolj slabšo samopodobo, zaupanje vase. Obupana sem.
Prosim in hvala za pomoč
• Ar
Arči
Ne bo držalo, da si nesposobna. Vsak nekega dne opravi vozniški izpit. Eden prej, eden kasneje. Seveda več ur vožnje več stane.
Ne bom ti napisal kolikokrat sem delal izpit in koliko ur praktične vožnje sem imel. Zlata jama za avto šolo, kot se reče. Sem pa teoretični del opravil vedno v prvo, kot ti. Pa tudi to nekaj pove. Če bi bil popolnoma nesposoben, teoretičnega izpita nikoli ne bi opravil v prvo. Ali pa ga sploh ne bi. Pa še nekaj, nikoli nisem nikomur, razen doma, povedal, da opravljam izpit. So bili okoli mene ljudje preveč privoščljivi, so dobesedno uživali, da izpita le ne bi opravil. To pa veliko pove o teh ljudeh, zato se z njimi nisem obremenjeval.
Je pa med nama razlika, vedno sem poklical inštruktorja in se dogovoril za ure vožnje. Naredi isto, več časa ko preteče med enim in drugim izpitom in opravljenimi urami vožnje, slabše je. In več ur vožnje boš potrebovala.
Zato, pokliči inštruktorico vožnje, poslušaj njene nasvet in izpit boš imela v dveh mogoče treh mesecih. So namreč dopusti na obzorju. Če si sama ne upaš poklicati pa naj pokliče mama, brat, sestra, fant kdorkoli, ki mu zaupaš. Samo začeti je potrebno. In sporoči, ko boš imela kategorijo "B" v žepu.
• ne
nesposobna0
Najlepša hvala :( Sporočim.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj se ti opravičim za pozen odgovor.  Upam, da kljub poznemu odgovoru to sporočilo najde pot do tebe. Se je v tem času že kaj spremenilo? Si uspela poklicati inštruktorico, morda že pričela s ponovnimi vožnjami? Veselilo bi me, da z nami deliš svoje trenutno stanje, sicer ti pa želim vseeno, tudi če se je situacija že razrešila, odgovoriti na stisko, zaradi katere si se obrnila na nas. Morda ti bo odgovor pomagal pri soočanju z nadaljnjimi stiskami.
Praviš, da te močno obremenjuje dejstvo, da še nisi opravila vozniškega izpita. Tega si se sicer že večkrat lotila, vendar neuspešno. Sedaj že nekaj časa nisi sedla za volan, saj zase meniš, da si nesposobna in nasplošno neuspešna. Primerjaš se tudi s prijatelji, ki so izpit že opravili, kar te še dodatno spravlja v slabo voljo, nenehno premlevanje o tem in ruši tvojo samozavest. Glede na to, da to traja že par let, si predstavljam, da te vse skupaj že pošteno mori.
Omenila si, da ti nikakor ne uspe poklicati inštruktorice, oziroma, da tega »ne upaš« storiti. Kaj pričakuješ, da se bo zgodilo, če jo pokličeš? Te je strah le ponovnega neuspeha? Ko občutimo strah in tesnobo je najlažje, da situacijo zapustimo, se ji izognemo, s čimer se napetost trenutno umiri. Seveda pa na tak način situacije ne razrešimo, na dolgi rok pa se neugodje samo veča, saj ne dobimo neke dobre izkušnje in informacije, da to zmoremo, zato napetost raste, saj vedno znova dobivamo informacijo, da nam spet ni uspelo. Temu v psihologiji rečemo samoizpolnjujoča se prerokba. Sama zase meniš, da si nesposobna, zaradi česar sploh več ne poskusiš. To ti prinese sporočilo, da ti ponovno ni uspelo, kar pa okrepi tvoje prvotno prepričanje o sebi, da si nesposobna.
Veš, vožnja avtomobila je spretnost, kot vse ostale. Prav nihče se ne rodi že spreten v vožnji avtomobila, kakor tudi ne v vožnji kolesa, kuhanju, nenazadnje niti v hoji in govoru. Potrebna je vaja, vaja in še več vaje. Prav vsi jo potrebujemo. Se pa ljudje medsebojno seveda razlikujemo v tem, koliko vaje potrebujemo, da neko spretnost osvojimo. NEUSPEH NE POMENI, DA SMO NESPOSOBNI, AMPAK DA POTREBUJEMO ŠE VEČ VAJE!
Sama si si nadela vzdevek nesposobna0. Zapisala si tudi, da si v vsem slaba. Spodbujam te, da pomisliš, katere so pa tvoje dobre lastnosti oziroma kaj so pa vseeno tvoje prednosti. V čem si dobra? Ko se znajdemo v krogu takih negativnih misli, včasih zelo težko najdemo svoje svetle točke, zato lahko za pomoč pri tem prosiš tudi svoje bližnje. Kaj bi pa oni odgovorili na to vprašanje? Spodbujam te tudi, da razmisliš, ali si se v preteklosti že soočala s kako tako na videz nerešljivo situacijo, pri kateri si bila prepričana, da ti ne bo uspelo, pa si jo potem vseeno rešila uspešno? Pomisli, kako si se počutila in kakšne so bile tvoje misli takrat. So bile realne? So ti bile v pomoč ali so te ovirale?
Vesela bom, če se še oglasiš in z nami deliš, kakšno je trenutno stanje.
Želim ti prijeten vikend,
Amadeja Jurič, mag. psihologije