Pozdravljeni,
imam nenavadno vprašanje - kaj narediti, če mi znoj prijateljev/prijateljic/fanta zelo ni vseč? Ne govorimo o parfumih/šamponih a o telesnem vonju nasploh. Žal se kljub rabi vsega kar je na voljo ta vonj pri njih venomer zazna.
Vprašanje se mi je porodilo, saj je zanimivo poslušati nekatere prijateljice, kj rečejo, da jim ljudje (in njihovi telesni izločki) dišijo, še posebej recimo njihov fant. (In ni govora o parfumih).
Kaj narediti v primeru, da zame to ne drži?
Neprijetno in nesmiselno je prekinjati odnose z ljudmi samo zaradi tega - ali se motim?
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
na nas si se obrnila, kot sama praviš, z nenavadnim vprašanjem, saj te zanima, kaj narediti, če ti vonj (znoj) prijateljic, fanta ni všeč.
Menim, da tvoje vprašanje ni nič nenavadno, verjetno bolj zaznavaš vonj posameznih ljudi kot drugi in se ti ob tem poraja to vprašanje. Vsi ljudje imamo svoj edinstven naravni vonj, smo si pa različni - nekateri oddajo bolj močan vonj, nekateri manj, hkrati pa se vonji med seboj razlikujejo. Na drugi strani pa smo si prav tako različni v sprejemanju vonjev - nekateri zazavajo bolj in drugi manj. Na vonj posameznika vpliva mnogo različnih dejavnikov in ni povezan, kot bi morda mislili, samo s slabo higieno. Na vonj lahko vplivajo že sama genetika, prehrana, stres, hormoni, nenazadnje pa tudi higiena.
Morda si ena tistih oseb, ki bolj zaznavajo osebni vonj človeka, kot drugi.
Kaj narediti v takem primeru, ko ti prijateljica, fant ali druga ljuba oseba ne diši oz. ti njihov vonj celo ni všeč. Na to vprašanje ti nihče ne bo mogel odgovoriti. Morda se vprašaš kako moteče ti je, da ti ljube osebe ne dišijo, kako zelo pomembne so v tvojem življenju te osebe, ali želiš biti v njihovi družbi in jih imeti ob sebi kljub temu, da ti njihov vonj ni všeč... Opazuj se kaj doživljaš ob njih, kako se počutiš ob njih in verjamem, da si boš znala sama najbolje odgovoriti.
Želim ti vse dobro.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka