POzdravljeni.
Visoka sem 180cm. težka sem 70kg.
Problem je, ker me je ful strah da ne bom dobila tipa, ker so vsi (tudi v srednjih šolah) nižji od mene. Jst si pa res želim tipa, ki bi biu višji od mene. Poleg tega bi rada shujšala na 60kg ampak moja mami pravi, da bom pri 60kg že anoreksična, ker imam malo močnejšo konstitucijo. Ampak men res to ful pomen, da bi bla suha, sploh ker nočem, ko bom imela fanta, zgledat una "gazda".
Prosim pomagajte.
al
alwplzufnugztswmo
Glede na to, da te že zanimajo "tipi", bi se dalo sklepati, da si že dobila prvo menstruacijo in da si morda že zrastla, "kolikor ti je usojeno" oz. kvečjemu še kakšen cm ali 2. Če pri tem res ostane, boš po ženskih standardih res visoka, nikakor pa ne "velikanka". Že če se zdaj malo sprehodiš po kakšnem večjem mestu, boš hitro ugotovila, da niti ni tako malo žensk, ki so višje od tebe. Sicer pa je to "komaj" tam nekje okoli povprečja mlajše moške populacije, kar pomeni da jih bo pribl. pol če ne še več višjih od tebe. Spet, če na mestnem sprehodu odpreš oči oz. v času malice "zaideš" pred kakšno spolno uravnoteženo srednjo šolo, boš znova hitro ugotovila, da je med "tipi" že kar nekaj "Dončićev". Sicer pa fantje praviloma rastejo tam nekje do 18. leta oz. konca srednje šole, ko se tudi vsaj malo zresnijo, torej se ti ne sploh ne mudi z iskanjem "princa na belem konju".
Kar se tiče mase, na spletu obstaja nebroj spletnih kalkulatorjev "indeksa telesne mase" (ITM oz. v angleščini BMI, pri slednjih pazi, da svoje gabarite vneseš v "metric units" in ne v amerikajnerskih "imperial") in za tvoje podatke pravijo, da je normalen oz. ravno nekje na sredi med podhranjenostjo in debelostjo prve stopnje. Skratka, imaš naravnost idealno postavo in če kile približno zadržiš nekje do prve nosečnosti (zdrav življ. slog, zmerno miganje, izogibanje prenajedanju s hitroprehransko svinjarijo in sladkanimi pijačami), se bo prenekatera ženska požrla od zavisti.
Kaj torej storiti? Glede na to, da na višino ne moreš vplivati, najbolje nič, počakaj, da tudi vrstniki telesno in mentalno dozorijo, do takrat pač preslišiš "košarkarske", "žirafaste" in podobne opazke, potem se boš pa zagotovo še otepala "ženitnih ponudb". In verjetno tudi sama ugotovila, da so tudi pomembnejši kriteriji, kot da hodiš naokoli z metrom v roki in na podlagi tega ocenjuješ kandidate... Lahko se pa vpišeš še v kakšen bolj rekreativen košarkarki ali odbojkarski klub. Prvič, ker je športanje zdravo, pa morda spoznaš še kakšno podobno visokoraslo "sotrpinko"...
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da te zaradi tvoje višine skrbi, da ne boš našla fanta, ki bi bil višji od tebe. V naši družbi si res večina punc želi, da bi bil njihov partner višji od njih, vendar je višina nekaj, na kar nimamo vpliva. V redu je, da si tudi ti želiš tega, ampak to pripelje za sabo dejstvo, da lahko »izbiraš« med manj fanti. Pomembno je, da veš, da je pri izbiri partnerja pomembnih veliko različnih vidikov, ki so pravzaprav pomembnejši od tega, kako visok je kdo. Recimo, ali je prijazen, ali upošteva tvoje interese in želje, ali se počutiš ljubljeno, ali se v njegovi družbi dobro počutiš, ali imata podobna zanimanja, ali mu lahko zaupaš in še bi lahko naštevala. Na koncu je torej pomembno, da si postaviš prioritete. Ali ti je res višina tako pomembna? V redu je, če zaključiš, da ti je, se pa moraš ob tem sprijazniti, da boš fanta morda težje našla.
Praviš tudi, da nisi zadovoljna s svojo težo. Glede na tvojo višino, je tvoja teža normalna. 60 kilogramov pa je sicer normalna, ampak precej nizka teža. Različne teže in različne oblike teles so lepe in z njimi ni nič narobe. Veš, da velikokrat teža in izgled sploh nista povezana z zadovoljstvom? Mnoga dekleta začnejo hujšati, saj imajo na začetku ciljno težo, vendar ko jo dosežejo z njo še vseeno niso zadovoljne. Bistvo zadovoljstva je v tem, da ti znaš pri sebi najti pozitivne stvari na svojem telesu in dele telesa, kateri so ti všeč. Dobro je tudi, da se vprašaš, zakaj misliš, da bi zgledala kot »gazda«. Kaj bi to zate pomenilo. Zaradi tega, ker ima punca nekaj maščobe na trebuhu, v bokih ali kjerkoli drugje, še ne pomeni, da je neurejena in neprivlačna.
Želim ti vse dobro.
Katarina Maučec, mag. psihologije