Dober dan. Hodim v glasbeno šolo. Sem četrti razred v glasbeni šoli. Igram violino. To leto sem dobila novega učitelja. Igram eno uro na teden. Moj učitelj ne ve kako sem igrala prej z prejšnjim učiteljem. Med uro imam pet minutni odmor in takrat včasih jokam, saj zelo pogrešam prejšnega učitelja. Mojemu novemu učitelju se bojim povedati kako sem prejšnje leto igrala z prejšnim učiteljem.
MI LAHKO POMAGATE?? Žalostni radovednež
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če sem te prav razumela, te letos violino poučuje nov učitelj, ti pa pogrešaš prejšnjega, hkrati pa ne veš in te je strah novemu učitelju povedati, kako je bilo lansko leto. Verjamem, da je sprememba učitelja in prilagajanje na novo dinamiko in metode poučevanja lahko težavna in čustvena izkušnja. Pogosto se navežemo na ljudi, ki imajo pomemben vpliv na našo izobraževalno pot in popolnoma okej je, da občutimo žalost in osebo pogrešamo, ko se te razmere spremenijo.
Pomembno je, da si dovoliš izraziti svoja čustva. To je ključni del procesa obvladovanja sprememb. Lahko si vzameš čas za pisanje dnevnika, v katerem boš opisala svoje misli in čustva, ali se pogovoriš z družino in prijatelji, za katere veš, da te bodo poslušali. Lahko se pogovoriš tudi z novim učiteljem. Verjamem, da bo tvoj novi učitelj lahko razumevajoč, če boš z njim delila, na kakšen način si igrala prejšnje leto in skupaj bosta lahko našla, kako vključiti nekatere metode učenja iz prejšnjih let v sedanjost. Učitelji so tu, da nam pomagajo in podpirajo na naši izobraževalni poti. Če mu poveš, kako se počutiš, bo morda lahko prilagodil svoj pristop in ti pomagal pri prehodu. Seveda pa moraš biti pripravljena, da sprejmeš tudi kakšno drugo metodo poučevanja, saj ima vsaka oseba lastno. Verjamem, da je to lahko zelo težko, saj si bila prejšnja leta navajena na drugega učitelja. Prilagajanje na spremembe potrebuje čas. Ne obsojaj se, če se ne počutiš takoj bolje. Vsak ima svoj tempo prilagajanja, in to je čisto okej. Če je mogoče, lahko ohraniš stik s svojim prejšnjim učiteljem, npr. ga pozdraviš na hodniku, ko se srečata in mu poveš, kako nadaljuješ z igranjem letos.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije