Zelo sem negotova glede svojega videza. Negotova sem glede telesa, las, rok, nog, višine – pravzaprav glede vsega. Stalno se primerjam z drugimi, res z vsemi okoli sebe, in imam občutek, da na sebi ne najdem niti ene stvari, ki bi mi bila všeč. Zaradi tega sem zelo samokritična in ves čas razmišljam, kako me vidijo drugi. Včasih se mi zgodi, da se sploh ne želim nikamor odpraviti, ker se počutim preveč negotovo in imam občutek, da vsi opazijo moje “napake”. To me zelo omejuje in izčrpava, pa ne vem, kako izstopiti iz tega kroga primerjanja in nezadovoljstva s sabo.
ho
ho-ho-ho
a smo velik na tiktoku/instagramu? upam, da ti je jasn, da je tam vse fejk, pa oh in sploh... daj to stran, pa se boš kmal vidla drgač
hi
hihi
am ja kinda fer sam ne js se vecinoma primerjam z zenskami k jih vidim v zivo na tiktoku pa insta gledam dobesedno zenske k so tko kao da ti boostajo confidence recimo spencer barbosa itd. tkoda mislm da ni to problem aves ce ne ves ka se dejansk dogaja v lajfu pd folka nemors nic recit ja sj fer velik se jih prjmerja s temu zenskami ja sj js tut s kaksno ampk vecinoma z tistim ki jih vidim v zivo
ho
ho-ho-ho
aja, spencer.barbosa je pa res ordinary-looking girl....... skratka: reklama na dveh nogah :-)))
lo
loveyall
živjo,
čist te razumm - mam isti problem in me res ful omejuje.
sam kr je men mal pomagal, je body neutrality. recimo: namest, da rečš 'moje noge so lepe itd.' (k vsaj men je to ful prisiljeno izpadl in sm se še slabš počutla, da se neki pretvarjam pa tko), rečš 'rada mam svoje noge, ker mi omogočajo, da lohka hodm'. alpa npr.: 'rada mam svoje roke, ker lohka z njimi objamm svojo familijo/prjatlco/itd.'.
pa ful priporočam dnevnik hvaležnosti (vsak dan zvečer mal razmislš o dnevu in napišš 3 stvari, za kere si v tem dnevu hvaležna - lohka so krkol, recimo folk okol tebe, dogodki, kej na teb ...).
lohka pa tut posvetiš vsak dan (alpa vsak tedn, kukr ti paše) neki cajta raziskvanju svojga telesa, da se boš v njem počutila bl comfortable. si daš recimo eno relaxing musko pa kšno svečko pržgeš, pa pustiš, da se roke mau sprehajajo po tvojm telesu. ni treba, da so te dotiki erotični alpa kej tazga, nej bo to sam tko, da ti občutš svoj telo. vmes globok dihi in se osredotoč sam na to, kaj čutš. (če te možnosti nimaš, lohka kej podobnga nrdiš pod tušem.)
zavedi se, da je pač vsak drugačn, in če bi biu tvoj body shape/krkol druzga tok grdo, se ne bi ohranl skoz evolucijo! ;) tkoda si lepa.
če se ujamš v primerjanju sebe s kšno drugo punco, pejt v mislih skoz stvari, k so ti na teb všeč (najbol, da si te stvari napišš na en listk pa vsak jutr preberš; lohka v zvezi z videzom, npr. 'lepe oči mam', alpa 'pomagam drugim').
js vem, da si ti zihr ful lepa in deli na tem, da boš mela TI sebe rada. lp<3
Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa čutim, da te nizka samopodoba precej utruja in ovira v vsakdanjem življenju. Veliko mladih se danes sooča s podobnimi občutki, še posebej ob stalnem primerjanju z drugimi, kar pa nikakor ne pomeni, da sama nisi lepa ali vredna.
Opisala si mi, da ti v glavi neprestano teče primerjava z drugimi in samokritičnost. Te negativne in neprijetne misli v nas vzbudijo številna neprijetna čustva, ki pa nadalje, kot si že sama ugotovila, oblikujejo naše vedenje, na primer da se izogibamo nekim situacijam, ne gremo na nek dogodek, ven s prijatelji. Kratkoročno lahko to sicer daje olajšanje, vendar na dolgi rok našo samopodobo še bolj slabi. Zato se mi zdi super, da si se k nam obrnila po pomoč in da želiš to spremeniti.
Za začetek me zanima, kdaj opaziš, da je primerjanja z drugimi največ, in kaj si takrat običajno rečeš? Me pa zanima tudi, kaj si sama že poskusila, da bi ublažila te neprijetne občutke glede svojega telesa. Marsikdo si oblikuje neke svoje strategije spoprijemanja, ki pa so lahko bolj ali manj uspešne.
Svetovala bi ti branje teh prispevkov (koraki do boljše samopodobe), ki jih je oblikovala psihologinja za vas mladostnike. Morda v njih najdeš kakšno misel ali vajo, ki ti bo blizu. Če boš imela kakšno vprašanje glede tega, kar vprašaj.
Glede nekih bolj konkretnih korakov pa - za začetek je lahko dovolj že to, da začneš opažati, kaj si rečeš, ko se primerjaš z drugimi ali ko nisi zadovoljna s svojim telesom – brez tega, da se siliš misliti drugače. Te misli so pogosto zelo kritične, a niso dejstva, zato jim ni nujno verjeti.
Dober in pozitiven odnos do svojega telesa se lahko v začetku gradi tudi brez tega, da ga imaš oziroma moraš imeti "rada". Morda ti lahko pomaga, da na svoje telo gledaš kot na »dom«, ki ti omogoča življenje. Na primer roke ti omogočajo, da ustvarjaš, pišeš, daješ objeme..., noge ti omogočajo, da hodiš, da si svobodna itd. Poleg telesa pa imaš še ogromno drugih osebnostnih značilnosti, ki so pri zaznavanju osebe še toliko bolj pomembne, npr. prijaznost, vztrajnost, zanesljivost,... Takšen način razmišljanja ti lahko pomaga pri lažjem in bolj spoštljivem sprejemanju sebe kot osebe ter se oddaljuje od mišljenja, da mora biti vsak delček tvojega telesa popoln - tega namreč nihče nima, saj je vsaka oseba unikatna.
Zelo smiseln predlog ti je podala tudi punca v zgornjem odgovoru - dnevnik hvaležnosti. To ni zato, da bi morali misliti pozitivno ali spregledati težave, ampak da se počasi začne širiti pogled – da poleg vsega, kar je težko, opazimo tudi majhne trenutke, osebe ali stvari, ki nam dajo vsaj malo občutka prijetnosti.
V kolikor opažaš, da je stiska glede samopodobe vse težje obvladljiva in te že močno ovira v tvojem življenju, bi ti svetovala pogovor z zaupanja vredno osebo, tudi pomoč strokovnjaka je lahko smiselna in pogumna izbira, saj marsikomu pomaga, da v stiski ni sam. Če želiš, ti lahko pri tem koraku pomagam.
Upam, da sem ti odgovorila na tvoje vprašanje. Želim ti lepe praznike,
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)