Pozdravljeni,
stara sem 19 let, ampak zgledam za 13/14let. Glede tega se počutim ful v bedu, zato ker kamorkoli pridem majo vsi vedno komentar glede mojega mlajšega videza. Mogoče se ne sliši kot big deal, ampak meni gre to res na živce, ker me tudi ne tretirajo kot "odraslo", ampak kot otroka. Delam tudi preko študentskega servisa v trgovini in ljudje si dejansko upajo vprašati, če sploh lahko tukaj delam, če sploh imam končano šolo itd. Res bi rada zgledla starejša za svoja leta, ampak ne vem kako.
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
prepričana sem, da si predvsem krasna, takšna - kot si. Ljudje pa imajo tako ali tako nenehno takšne ali drugačne pripombe. Za vsakogar. Ne le zate. Nekateri so jim previsoki, prenizki, prestari, preveč namazani, preveč izstopajoči. Veš, kaj želim povedati, a ne? Takšna kot si, si namreč super! Nikoli ne boš namreč zadovoljila vseh pričakovanj ljudi, ki te obkrožajo. In prej, kot se boš s tem sprijaznila, lažje ti bo. Obstajajo namreč ljudje, ki nikoli niso zadovoljni - najmanj še sami s sabo - in se čutijo neznansko poklicani za posredovanje mnenj. Predlagam ti, da se jim zgolj nasmehneš in rečeš: »Najlepša hvala za poklon!«
Vsi zaposleni, ki delajo v storitveni dejavnosti in tisti, ki imajo številne kontakte z ljudmi, ti lahko povedo podobne zgodbe. Ljudje pri tebi morda opazijo tvojo mladost in ti morda v prepričanju, da so prijetno prijazni navedejo tovrstne pripombe. Pogovori se s sodelavkami pa boš videla, da tudi njim posredujejo raznorazne dovtipe, pohvale, »nasvete«. Dejansko je delovno okolje tisto, kjer se nas večina sreča s posamezniki, ki se jih ne izberemo sami. Že v šolskem okolju se srečamo z vrstniki, s katerimi težje navezujemo pristne odnose, a v delovnem okolju, kjer pa lahko zaradi narave dela nenehno srečujemo neznance, je pa verjetnost, da boš spoznala številne posameznike, ki bodo nesramni, vsekakor velika. Kljub tvoji prijaznosti se ti bo lahko zgodilo, da bodo iskali napake v izdelkih ali v tvoji storitvi, lahko jim boš posvetila tudi pol ure časa in pozornosti, jim predstavila vse možne izdelke, pa jih potem ne bodo kupili, pa bodo še vedno nezadovoljni odhajali iz trgovine, ampak to ne sme imeti vpliv na tvojo lastno vrednost. Njihovo nezadovoljstvo namreč s tabo, s tem, kako se ti vrednotiš, nima nikakršne zveze. Ti - si ti!
In tako se boš učila krmariti z ljudmi, ki so povsem različni od tebe, tako po interesnih področjih, načinu humorja, izražanju nezadovoljstva, kot reševanju različnih neprijetnih situacij. In tako boš postala vešča dela z manj prijetnimi ljudmi. Česar pa vsak ne zmore. Vsi namreč zmorejo delo s prijaznimi posamezniki, z manj prijaznimi pa vsekakor ne. To je veščina, ki ti bo vsekakor koristila za vse življenje.
Predlagam ti, da globoko vdihneš (in izdihneš). Verjemi vase, si zaupaj, se sprejmi. Nasmeh in humor ljudi največkrat razoroži. Bodi prijazna, pozitivna. In resnično mi verjemi, da si krasna ravno takšna kot si! To si ti, in to je tvoja »najlepšejša-različica-tebe«.
Vse dobro ti želim!
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja