Zdravo, jaz imam neskončen problem. Všeč so mi starejši moški. In to zelo Strejši moški od mene same. Tako rada bi se nehala zaljubljat v starejše in bi rada bila kod ostale, ki želijo svojim letom primerne. Trenutno se pogovarjam z moškim od mene starejšim 22 let. Ima že 5 let starega sina. In se dejansko pogovarjava o resni vezi. Če sem iskrena niti nevem kako bi to sploh funkcioniralo. Čeprav imam tega moškega rada sem vseeno v rahlih dvomih. To pa le zaradi tako velike razlike. Ta drugo pa je tudi to kako bi to sprejeli starši in ljudje okoli mene. Torej kaj naj storim in mogoče na kaj vse morem biti pripravljena če stopim s toliko starejšim v vezo.
Lp.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se odločila deliti svoja vprašanja in razmišljanja. To je pogumno in zelo pomembno. Vidim, da si razmišljujoča, iskrena do sebe in svojih občutkov, kar je že velik korak pri iskanju odgovorov. V tvojem sporočilu se dotikaš več pomembnih stvari: svojih čustev, starostne razlike odnosa z odraslim moškim in tega, kako bi to sprejela tvoja okolica, predvsem starši. Popolnoma razumljivo je, da te vse to bega in da čutiš dvome ter si zastavljaš vprašanja.
Najprej, zaljubljenost sama po sebi ni nekaj, kar lahko zavestno izberemo ali kar bi lahko kar izklopili. Pomembno pa je, da se ob tem vprašamo, zakaj nas privlačijo določene osebe – v tvojem primeru precej starejši moški. Včasih nas lahko privlači občutek varnosti, zrelosti, izkušenosti, ki jih povezujemo s starejšimi osebami. To samo po sebi ni "narobe", a pomembno je, da raziščeš, kaj si v resnici želiš; ne le od partnerja, ampak tudi zase v tej življenjski fazi.
Sprašuješ se glede razlike v letih. 17 let je obdobje, ko si na poti iz mladostništva v odraslost. Odrasli pa že nosijo veliko več življenjske odgovornosti: služba, otroci, pretekle zveze. Čeprav si morda čustveno zrela, se morava vprašati, ali si pripravljena na vse, kar prinese tak odnos. Partnerski odnos z nekom, ki ima otroka, pomeni tudi prevzemanje neke vloge v življenju tega otroka, pa čeprav morda še ne takoj. To ni majhna stvar.
Postavila si si tudi pomembno vprašanje: Kako bi to sploh funkcioniralo? In prav je, da si ga. Ker poleg čustev je pri zvezah zelo pomembno razmišljati tudi dolgoročno in realistično. Lahko se vprašaš: Kako si predstavljam to zvezo čez eno, dve, pet let?; Kaj so moje želje in cilji za prihodnost: šola, kariera, osebna rast?; Se ta zveza ujema s tem, kar si želim?; Se v tej zvezi počutim varno, spoštovano in enakovredno?
Glede odziva staršev in okolice pa je razumljivo, da te to skrbi. Starši te želijo zaščititi, ker te imajo radi. Morda se bojijo, da bi vstopila v nekaj, kar bi ti lahko škodovalo. In glede na tvojo starost ima tudi zakon svojo besedo – pri 17 letih si še mladoletna, zato je pomembno, da se z odraslim partnerjem postavi jasna meja, tudi zakonsko.
Daj si čas in ne hiti. Pomembno je, da poskusiš razumeti, od kod prihaja tvoja privlačnost do starejših moških in kaj to zate pomeni. Dobro je, da o tem spregovoriš z nekom, ki mu zaupaš. To je lahko svetovalna delavka v šoli, psiholog, npr. brezplačno svetovanje Posvet ali katera koli odrasla oseba, ki ti je blizu in ji zaupaš. Obenem si lahko postaviš nekaj pomembnih vprašanj o svojih mejah in vrednotah: kaj zate pomeni ljubezen, kakšno zvezo si želiš, kje so tvoje meje. In če se v sebi pojavljajo dvomi, jim prisluhni, saj po navadi niso slabost, ampak pogosto pomemben notranji kompas.
Če bi imela še kakšno vprašanje sem tukaj zate.
Vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije
Bo
Bond007
Boljšega odgovora kot od mag. psihologije ne bi mogla dobiti, vendar sem ga začel pisati preden ti ga je objavila, tako da prispevam svojih 5 centov:
Tale odgovor si zabeleži, saj je praviloma potrebnih nekaj let psihoterapije, preden odkriješ prave (podzavestne) razloge za svoje obnašanje oziroma nagnjenja.
Vzroki za vzpostavljanje razmerij s starejšimi so patološki in se skrivajo v dogodkih iz otroštva in razmerju s starši. Največkrat se občuti kot prijetno "naravno" razmerje, ujemajoče s tistim, ki ti je manjkalo, ko si bila zelo mlada. Seveda je možno, da se taka zveza obnese, verjamem da bi bila ti lahko povsem srečna in zadovoljna, če zveza na dolgi čas res funkcionira. Vendar je to šele 50% rešitve enačbe - druga polovica je vprašanje, kakšni so odkriti razlogi starejšega partnerja, da se je z vso vnemo pripravljen spustiti v resno zvezo z občutno mlajšim dekletom? Moč, nadzor, izkoriščanje, devianca? Zato moraš biti previdna in se zavaruj pred možnostjo posledične travme disfunkcionalnega razmerja.
Skratka, skrajno dobronameren nasvet je poiskati partnerja takoimenovane primerljive starosti. Zelo enostavno, imela bosta največ skupnega in s tem eksponentno večje možnosti za bogato doživljajsko skupno pot z enakovrednimi partnerskimi izzivi. Ne zakompliciraj si življenja. Good luck.