kako vem kdaj je pravi cas zapustiti vezo? sva skupaj ze leto in pol in res nisem uredu mentalno unicil meje ampak imam se vedno upanje za to vezo ker na dneve ko je dober je res dober vem da ga rabim pustiti ampak ga imam res rada
• bo
born to die
ja če je on teb ušeč pa se mata rada bod z nemu če te pa kj mot na nemu se pa pogovorta al mu pa napis d ti je ful slabo v vezi pa mu povej vse
• Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si v zvezi leto in pol, vendar se v zadnjem času ne počutiš dobro, saj je fant večkrat prestopil tvoje meje, zaradi česar si psihično izčrpana. Kljub temu še vedno gojiš močna čustva do njega in imaš upanje, da bi se stvari lahko izboljšale.
Popolnoma normalno je, da se soočaš s takšnimi občutki. Mnogi mladostniki doživljajo podobne dileme, dvome in čustvene pretrese v svojih prvih romantičnih odnosih. To je povsem razumljivo, saj so ljubezenska razmerja v obdobju mladostništva pogosto prva izkušnja s čustveno bližino, zaupanjem in ranljivostjo. Mladostništvo je obdobje intenzivnih sprememb, in sicer predvsem čustvenih, telesnih ter miselnih. V tem času raziskuješ, kdo si, kaj si želiš od odnosov in se učiš postavljati ter ohranjati svoje meje.
Prvi romantični odnosi so lahko zelo lepi, saj prinašajo občutke pripadnosti, bližine in ljubljenosti. A hkrati so tudi zahtevni, saj se učimo, kaj je spoštovanje, kompromis in komunikacija. Pomembno je razumeti, da so občasni konflikti v zvezi nekaj povsem normalnega. A ključna razlika je v tem, ali partner spoštuje tvoje osebne meje ali ne. Če jih prestopa, te žali, manipulira, ti povzroča občutke krivde ali te spravlja v stisko, potem odnos postane nezdrav.
Zanima me, kako se počutiš, ko pride do teh situacij? Ali si fantu že povedala, da so nekatere stvari zate boleče ali nesprejemljive? Kako se odzove, ko mu poveš, da te nekaj prizadene?
Pomembno je, da se z njim iskreno in mirno pogovoriš o tem, kako se počutiš, kaj te boli in kaj bi si želela od vajinega odnosa. Povej mu, da si želiš spoštovanja in razumevanja. Dobro je, da tudi ti skušaš priti njemu nekoliko naproti in da poiščeta skupni kompromis. Če tudi po pogovoru ne bo pripravljen spremeniti svojega vedenja in bo še naprej prestopal tvoje meje, mu lahko poveš, da boš v tem primeru zaradi svojega dobrega počutja in samospoštovanja primorana razmisliti o tem, ali lahko v takšnem odnosu še ostaneš, čeprav bi bila ta odločitev zelo težka. Ljubezen sama po sebi nikoli ne sme biti vir trpljenja.
Zavedaj se, da si vredna ljubezni, spoštovanja in nežnosti. Ostani zvesta sebi, svojim vrednotam in se ne spreminjaj zato, da bi ugajala drugim. Ko spoštuješ sebe, postavljaš temelje tudi za odnos, ki ga bodo imeli drugi do tebe.
Morda ti bo pomagalo, če se o tem pogovoriš še s prijateljico ali osebo, ki ji res zaupaš. Včasih je lažje, ko svoje misli in občutke deliš z nekom, ki te dobro pozna.
Verjamem, da je težko, ko imaš nekoga res rada in hkrati čutiš, da ti odnos škodi. A včasih je pogum prav to, da odideš, ko veš, da si zaslužiš več. Sčasoma boš čutila olajšanje, ko boš spet začutila mir v sebi. Tvoja vrednost ni odvisna od tega, ali si v zvezi ali ne. Zaslužiš si odnos, v katerem boš spoštovana, slišana in varna.
Želim ti veliko moči, poguma in zaupanja vase.
Lepo te pozdravljam,
Nina Govc, dipl. psih. (un)