Jaz sem revna. Tega ne morem reči lepše. Mam malega brata in starša dobivata skup cirka 3600€ na mesec. Živimo v eno sobnem stanovanje. Onidva spita na zakonski postelji midva pa na po gradu. Četudi dobivata ful dobro plačo se preživljamo iz mesca v mesec.
Imam najboljšo prijateljico, njena starša pa dobivata približno isto toliko kot moja. Razjeda me dejstvo da je ona šla v London, ker vem ka ko bo prišla nazaj se bo važila, češ kak je fajn v Londonu in kak je tam super, pa da morem iti te pa bo mi dala neki poceni kič za spomin in totalno ignorirala v kakšnem stanju jaz živim. To se je že zgodilo ko je šla v Benetke in se je potem važila kak je bilo v Gardelandu. In seveda ma neke kolege ki so tudi šli v Gardeland in sta se potem Onidva pogovarjala in ignorirala dejstvo da jaz tam še nisem bila. Šlo mi je tak na jok in tak me je blo sram ampak sta vseeno nadaljevala kot da me tam ni.
Ubija me to da sve kolegici že dolgo in če ji to povem, se bo njen pogled spremenil. Ne vem kaj naj naredim ker me žere to že zdaj, pa je tja komaj prišla. Res ne vem če bom lahko zdržala njeno hvalisanje, šo posebej zdaj. Pa sej se noče važiti ker je po mojem samo res vesela ka gre nekam in jaz bi tudi bla, samo ne realizira kak grozno je to meni.
Prosim odgovorite ker me to ubija počasi esi<\3
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če te prav razumem, se ti zdi krivično, da ima tvoja prijateljica možnost iti na zanimive izlete, ti pa te možnosti nimaš. Izpostavila si predvsem njen izlet v London in v Benetke. Počutiš se izključeno, ko se tvoja prijateljica pogovarja z drugimi o svojih izletih, ti pa se v pogovor ne moreš vključiti, ker na teh izletih še nisi bila. Zdi se ti zelo krivično, da ima ona to možnost, ko pa vajini starši podobno zaslužijo. Ne želiš ji povedati, da te to obremenjuje, saj se ti zdi, da bi na situacijo začela gledati drugače.
Razumljivo je, da ob pogledu na to, kar ima tvoja prijateljica, občutiš krivico. Sliši se, kot da ima s tvoje perspektive res veliko, česar ti nimaš. Vsi se radi primerjamo med seboj, zato je precej možno, da ti tudi tvoja prijateljica zavida kakšno stvar. Morda lahko poskušaš pogledati na svoje življenje z njene perspektive – morda ti zavida, kako dobro si se naučila za prejšnji test, kako dobro ti gre igranje klavirja ipd. Verjamem, da boš kaj hitro našla stvari, na katere sploh nisi pomislila, da so tvoja prednost.
Predvidevam, da njeno preživljanje izleta spremljaš preko slik, ki jih objavlja na socialnih omrežjih. Po pripovedovanju in slikah izgleda, kot da se na izletih res zabava, ti pa medtem (po tvojem mnenju) ne počneš nič kaj posebnega. Zdi se ti, da s tem, ko ne hodiš na izlete, ogromno zamujaš in nisi v koraku z ostalimi.
Dogodki so na slikah, ki jih objavljamo na spletu, pogosto prikazani kot popolni, čeprav je s potovanjem lahko povezanih nešteto problemov. Tvoja prijateljica najverjetneje ni omenjala napornega prebijanja skozi gnečo na Londonskem letališču, prav tako verjetno ni objavila dolge čakalne vrste za posamezno atrakcijo v Gardalandu in kritizirala, da je morala na vlakec smrti čakati skoraj eno uro. Potovanja od nas zahtevajo veliko truda in organizacije in imajo poleg izjemno lepih tudi nekaj neprijetnih trenutkov. Čeprav to morda ne zmanjša tvoje trenutne stiske, pa je dobro vedeti, da boš imela možnosti za potovanja na pretek in boš lahko izkusila njihovo realnost.
Sliši se, kot da so ti potovanja pomembna predvsem kot sredstvo s katerim bi se lahko bolj vključila v samo družbo in bila podobna ostalim. Želiš si potovati zato, da bi lahko dohitela ostale in tudi sama sledila trendu objavljanj sanjskih potovanj, ki je na socialnih omrežjih zelo razširjen.
Omenila si, da vajini starši podobno zaslužijo, pa si vi vendarle ne privoščite potovanj, kot si jih starši od tvoje prijateljice. Ljudje svoj denar zapravljamo na različne načine, glede na naše prioritete in stil življenja. V stvari, ki so nam pomembne, bomo vložili več denarja, kot v tiste, ki se nam zdijo manj pomembne. Tako je mogoče trenutno prioriteta tvojih staršev nekaj drugega (npr. odplačati avto), kot pa plačati za kakšen izlet v tujino v času počitnic. Morda bi bilo dobro vprašati tvoje starše, ali bi se v prihodnosti našel denar za izlet v tujino. Na lep način jim poskusi razložiti, da bi rada potovala. Če boš jasno izrazila željo, bi tvoji starši morda lahko nekaj denarja namenili tudi temu.
Upam, da ti moj odgovor kakorkoli pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije