Pozdravljeni!
Jaz bom kratka, ker se mi ne da pisati. Zdravim se za anoreksijo, hodim tudi na pediatričmno kliniko, zavedam se, da sem svoje telo čisto podhranila in da ga moram pripeljati nazaj v prvotno stanje. Bojim pa se, da sem to zavedanje in zdravljenje preusmerila v napačno smer, saj sem od psihologa dobila jedilnik in se njega zudi držim, amapk pojem količinsko več hrane in se bojim da bo moje zdravljenje vodilo v napačno smer, sepravi iz anoreksije v prenajedanje, saj zdaj v mojem telesu občutim čez cel dan lakoto.
Prosim za pomoč in odgovor! Hvala.
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Valentina, lepo pozdravljena.
Odlično, da tako napreduješ! Verjamem pa, da tudi zdravljenje odpira nove dileme in stiske. Zaupaj, da si najtežje ovire že prestala!
Nisem zdravnica, zato bom prenesla predvsem to, kar vem iz izkušenj bivših bolnic z anoreksijo in kar sem prebrala v strokovni literaturi. Precej značilno naj bi se po določenem obdobju uvajanja normalnih obrokov pri anoreksičnih osebah pojavila t. i. ekstremna lakota.
To je evolucijski odgovor telesa na dolgotrajno prikrajšanje s hranili, potem ko enkrat ugotovi, da ni več pomanjkanja. Želi nadoknaditi in si zagotoviti varnost (zaloge hranil) za morebitno ponovno pomanjkanje. Torej gre za normalen in zdrav odziv.
Tako viri kot mnoge osebe, ki so prebolele anoreksijo, povedo, da ni nič narobe, če si "daš duška", ker ta silna lakota prej ali slej mine. Tudi povečanje teže se nato umiri in spontano upade nazaj na svojo "normalno", ko se telo postavi nazaj v ravnovesje.
Za vsak slučaj priporočam, da se posvetuješ še s svojo dietetičarko ali zdravnico. Načeloma pa velja, da se najprej poskušaj vedno nasititi s čim bolj polnovredno hrano (beljakovine, zelenjava, sadje, zdrave maščobe in sestavljeni ogljikovi hidrati) v poljubnih količinah - jedilnik je zgolj za orientacijo. In če ti za tem še vedno paše kaj sladkega oz. visoko procesiranega, se tega tudi ne brani. Tudi če se ti bo zdelo "preveč", ne pozabi, da je ta povečan apetit začasen.
Pred leti sem spremljala zgodbo mlade Angležinje, ki je svojo pot prehranjevanja na poti iz anoreksije dokumentirala na Youtubu. Čeprav je to izključno njena pot in je ne gre vzeti za univerzalno rešitev, je zanimivo, kako se je prav skozi neomejeno prehranjevanje pobotala nazaj tako s hrano kot s telesom. Vmes je imela, zlasti na začetku, tudi velike krize. Proti koncu pa je bilo zelo očitno, da je to nekaj, kar končno pušča za seboj.
Potem je kanal zaključila in se posvetila drugim stvarem v življenju. To, se mi zdi, je lep primer procesa, ki ni gladek, niti kratek, a lahko vodi do popolnega prenehanja ukvarjanja s hrano in s pretiranim nadzorom nad telesom.
Če te zanima, poglej. Tretji posnetek po vrsti povzema njeno celotno pot, če ne utegneš pregledati več posnetkov od samega začetka naprej.
Držim pesti zate! :)Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja