Imam precej vprašanj, ki pa med seboj niso povezana.
1. Večkrat se samozadovoljujem z raznoraznimi stvarmi, ki mi pridejo pod roke. Zadnjič mi en izmed teh pripomočkov ni hotel iti normalno v nožnico, zato sem ga premazala s tekočim praškom za pranje perila (tudi svojo vagino sem premazala z njim). Kakšna je priporočljiva širina za pripomočke za samozadovoljevanje? Katere stvari naj uporabim za to?
2. Všeč mi je fant, ki je moj prijatelj. Všeč pa sta mi oba spola, kar on ve. Kako naj ga vprašam, če bi bil z mano, ne, da bi mi bilo grozno, saj ne želim uničiti najinega prijateljstva. Kaj naj naredim? Poleg tega pa mi je všeč še zelo dobra prijateljica, ki je ne želim izgubiti, vendar bi bila rada z njo v vezi.
3. Imam težave z rezanjem, vendar se o tem ne želim pogovarjati s psihologi. Sem se že večkrat poskusila, vendar ni pomagalo. Kaj naj naredim?
lexi
• le
lexica
glede 2. in 3. ti bojo svetovalci odgovorl, glede 1. pa: kaj ti pa je? a bi rada fasala vnetje tam spodi? uporab lubrikant. če že morš
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš nam, glede nekaj situacij s katerimi se trenutno srečuješ in te obremenjujejo. Na vprašanja, ki si jih zastavila ti z veseljem odgovorim. Svoj odgovor bom prav tako uredila po točkah, kot si jih zapisala sama. V kolikor bom kak pomemben del izpustila, pa mi lahko seveda ponovno pišeš.
1) Praviš, da se samozadovoljuješ z različnimi predmeti, pri tem pa si uporabila sredstvo za pranje perila, da si pripomoček lažje vstavila v nožnico. Najprej ti želim sporočiti, da je samozadovoljevanje povsem normalen del spolnega dozorevanja, ki nastopi v obdobju pubertete. Na tak način raziskujemo svoje telo in odkrivamo kaj nam ustreza. Pri tem smo lahko zelo ustvarjalni, a pomembno je da ostanemo tudi varni. Tekoči prašek za pranje perila ni snov, ki jo je priporočljivo nanašati na in v vagino. Lahko pa uporabiš lubrikant, ki ga prodajajo v različnih drogerijah. Tudi za vstavljanje predmetov v nožnico ne uporabljaj ničesar, kar ni narejeno s tem namenom. Za to lahko uporabiš svoje roke in prste ali pa različne spolne igračke, ki so temu namenjene. Sprašuješ tudi po ustrezni širini pripomočka. Ta je odvisna od vsakega posameznika, zato ti priporočam, da pri tem slediš lastnemu občutku in paziš, da ob tem ne čutiš neprijetne bolečine.
2) Opisuješ tudi svoje občutke glede prijatelja in prijateljice, ki sta ti všeč. Če te prav razumem, praviš, da bi želela biti v zvezi z njima, a hkrati te skrbi, da bi ju na tak način izgubila. Zakaj misliš, da se bi to zgodilo? Spodbujam te tudi, da premisliš o svojih čustvih. Ali lahko morda malo bolj natančno opišeš kaj čutiš do njiju?
3) Nenazadnje pa omenjaš, da se samopoškoduješ. Opisuješ, da imaš s tem težave in, če pravilno sklepam, bi želela s tem prenehati, a ti v preteklosti pogovor s psihologom pri tem ni pomagal. Ob soočanju s stisko pri samopoškodovanju se lahko naslonimo na različne vire podpore. Vedno se lahko pogovoriš tudi z drugo osebo, ki ji zaupaš, k čemur te tudi prijazno spodbujam. To je lahko tudi šolska svetovalna delavka, družinski član ali druga odrasla oseba, ki ji zaupaš. Poskušaj premisliti komu se bi čutila pripravljena zaupati? Ko se želiš samopoškodovati pa lahko uporabiš tudi manj škodljive oblike sproščanja napetosti. Na predele telesa kjer se želiš porezati lahko na primer za kratek čas naneseš led, v roki lahko stiskaš žogico ali pa napenjaš in spuščaš elastiko za lase, ki jo namestiš okoli zapestja. Lahko poskusiš tudi s sprostitvenimi ali prizemljitvenimi tehnikami. Nekatere takšne tehnike lahko najdeš v priročniku na tej povezavi: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!uporaba-prirocnika (s pričetkom na strani 14). Prilagam pa ti tudi povezavo do članka, ki navaja načine spoprijemanja s stisko ob samopoškodovanju, najdeš ga na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spopadanje-s-stisko-pri-samoposkodovanju/.
Upam, da sem uspela dovolj temeljito odgovoriti na vprašanja, ki si jih zastavila in ti bodo moji odgovori v pomoč. V kolikor bi želela o čem še dodatno povprašati, te vabim, da nam ponovno pišeš.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)