Pozdravljeni
Dobila sem študentsko delo, a ni niti najmanj takšno kot sem si predstavljala in kot so ga predstavili na razgovoru. Veliko sem sama za blagajno in imam še enega študenta za katerega moram skrbeti. Zaključujem blagajno in imam občutek, da mi ne gre, da sem narobe izračunala menjalnino in nisem pravilno pripravila denarja v trezor. Sem že bila kregana s strani poslovodje. Skrbi me, da nisem pravilno česa naredila. Denar res potrebujem. Počutim se nesigurno vase. Nisem dolgo tukaj pa imam že toliko odgovornosti. Vodji sem povedala, da preveliko pričakujejo od mene, a mi ni slišala.
Kaj naj naredim?
Hvala.
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvojega sporočila je čutiti, kako velik pritisk doživljaš. Povsem razumljivo je, da se počutiš negotovo, glede na to, da si šele kratek čas na novem delovnem mestu, pa imaš že veliko odgovornosti.
To, da si sama za blagajno, da zaključuješ blagajno in hkrati skrbiš še za drugega študenta, je za nekoga, ki se še uči dela, zelo zahtevno. Napake se na začetku lahko zgodijo vsakomur. To ne pomeni, da si nesposobna ali da ti delo ne gre. Pomeni le, da se še učiš in da bi potrebovala več podpore ter uvajanja. Hkrati pa je to tudi dokaz, da ti vodja zaupa, saj ti je dodelolila takšno odgovorno delo.
Pomembno pa je, da si vodji že povedala, da se ti zdi, da se od tebe pričakuje preveč. Žal mi je, da nisi dobila občutka, da te je slišala. Dober vodja bi moral upoštevati, da novi zaposleni potrebujejo čas, jasna navodila in možnost postavljanja vprašanj.
Če te skrbi, da si naredila kakšno napako je najbolje, da o tem čim prej poveš odgovorni osebi. Iskrenost in pripravljenost vprašati za pomoč sta veliko boljši kot to, da ostajaš sama s skrbmi. To ni znak šibkosti, ampak odgovornosti.
Ob tem pa razmisli tudi o sebi. Če se bo izkazalo, da je delovno okolje tudi po določenem času preveč obremenjujoče, da ne dobiš podpore in da se pričakuje odgovornost, ki ni primerna za nekoga, ki se šele uvaja, potem je povsem v redu razmišljati tudi o iskanju drugega študentskega dela. Denar je pomemben, vendar je pomembno tudi, da delaš v okolju, kjer se lahko učiš in kjer se počutiš varno.
Za zdaj pa poskusi narediti korak za korakom. Nihče ne postane samozavesten pri delu v nekaj dneh. To, da te skrbi, ali si stvari opravila pravilno, kaže, da ti je mar in da želiš svoje delo opravljati dobro. Daj si čas. Če boš imela možnost, prosi za dodatno razlago ali pomoč pri nalogah, pri katerih se še ne počutiš dovolj suvereno.
Resnično razumem, da denar potrebuješ in da zaradi tega vztrajaš, čeprav ti ni lahko. Ob tem pa ne pozabi, da je pomembno tudi tvoje psihično počutje. Če bo delovno okolje še naprej preveč obremenjujoče, je smiselno razmisliti, ali je to res delovno mesto, kjer lahko varno pridobivaš izkušnje.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
• Dr
DrugaSlužba
Živjo
Hvala za odgovor.
Tukaj se ne vidim in sem začela iskati drugo službo. Težava je, da sem 14 dni nazaj poslala dve prijavi na službo, ampak me niso povabili na razgovor ali karkoli napisali. Njihove kontakte imam in ne vem ali naj jim kaj napišem kdaj bo razgovor ali je bolje počakati, da mi oni napišejo, če mi bodo kaj sploh napisali?