dober dan
imam problem saj me zelo moti da ljudje vejpajo oz kadijo... zdaj je se moj najbolsi prijatel zacel vejpat. Pac res me moti ker vsi vejpajo jaz pa nocem, imam sicer tri prijateljice ki ne vejpajo vendar me za naprej skribi da bo tega se vec... skrbi me tudi da nebi dobila fanta saj bi vsi vejpali jaz pa ne zelim imeti fanta ki vejpa
prosim za nasvet
hvala
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej bi se ti rada opravičila za pozen odgovor. Sliši se, kot da te skrbi kajenje in uporaba elektronskih cigaret tvojih vrstnikov. Ker sama nočeš začeti kaditi se bojiš, da bi zaradi tega izgubila družbo in ne bi dobila fanta, ki tudi sam ne bi uporabljal elektronskih cigaret.
Razumljivo je, da te skrbi, sploh če je bližnji prijatelj pred kratkim začel kaditi. Ker želiš ostati v njegovi družbi, se čutiš primorano pričeti s kajenjem. Zdi se ti, da bi se drugače težje vključila v družbo. Zelo odgovorno in zrelo od tebe je, da prepoznavaš slabe plati kajenja in si navkljub pritiskom družbe odločena, da ne boš začela kaditi.
Čeprav se je uporaba elektronskih cigaret pri mladih povečala, pa to nikakor ne pomeni, da kadijo čisto vsi. Prav tako to, da je nekdo začel kaditi nujno ne pomeni, da ne more biti več tvoj prijatelj. Razmisli, ali morda obstajajo načini, kako bi se lahko še zmeraj družila s prijateljem in ostalimi, navkljub temu, da kadijo.
Poleg tega je pomembno vedeti, da verjetno obstaja kar nekaj fantov tvoje starosti, ki ne kadijo, v kolikor bi ti to bilo zelo pomembno pri izbiri partnerja. V dobrem ljubezenskem odnosu partnerja spoštujeta vrednote drug drugega. Fant, ki te spoštuje, te bo tako podprl v odločitvi, da ne kadiš, ne pa nate izvajal pritisk, da bi se spremenila.
Upam, da ti moj odgovor pomaga. Ne pozabi, da imaš pravico izbrati svojo pot in da ne smeš sklepati kompromisov glede svojega zdravja in vrednot zgolj zaradi pritiska vrstnikov. Vedno si lahko izbereš prijatelje, ki te bodo sprejeli takšno, kot si, in te podpirali pri tvojih odločitvah.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije