Živjo,
moj problem je da sem v družbi vedno tiho. Na misel mi ne pade nič kar bi lahko povedal. V glavi imam samo pesmi ki jih poslušam, kar naprej si nekaj pojem in nič ne govorim. Saj imam prijatelje a sem z njimi ves čas tiho, samo zraven. Ne morem pa turi ohranjati prijatelstev. Saj ko spoznam nove ljudi se nekaj časa pouovarjam in postanem dober prijatelj potem pa govorim vedno manj in nimam več kaj povedati. Sploh ne morem vn z nobenim razen z enim prijateljm ki ves čas govori ker bi bila tiho ali pa bi se druga oseba pogovarjala sama s sabo. Tudi v šoli manjkam veliko dni zaradi tega ker se počutim kot debil. Res nevem kaj naj naredim. Čisto sem obupan. In tako ne bo slo vec dolgo naprej.
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Dragi mladenič,
Priznam, da je tvoj »problem« (problem sem dala v narekovaj, ker gledano s širšega vidika to ni problem, ampak je lahko celo prednost) res nekaj posebnega. Zakaj je prišlo do tega, da se ne moreš sprostiti v družbi je lahko kar nekaj razlogov. Toda preko tega foruma jih ne bova iskala.
Verjeto veš, da so nekateri ljudje bolj odprti, da z lahkoto izražajo svoja mnenja in se ne sekirajo preveč ali so ta mnenja v redu ali ne. Včasih tudi brez zveze blebetajo in so zaradi tega lahko moteči. To so t.i. ekstrovertirani.
Nekateri pa svoja mnenja raje zadržijo zase, pri navezovanju novih prijateljstev in stikov so zadržani in potrebujejo dlje časa, da vzpostavijo določen stik. Te pa označujmo za introvertirane. Toda pozor: Nihče ni samo en tip. Obe lastnosti se prepletata, gre pa zato, kateri je prevladujoči. Mislim, da bi tebe lahko uvrstili med introvertirane. To je lahko ena velika prednost, ki se kaže v tem, da znaš poslušati. Ljudje potrebujemo ljudi, ki so pripravljeni poslušati naše težave. Ni potrebno, da skušaš težave drugih rešiti. Večina je zadovoljna s tem, da jih nekdo posluša. Znan arabski pregovor pravi: »Daj nasvet, ko te zanj prosijo,« drugače pa je bolje biti tiho.
Če bi želel v družbi več govoriti, ti priporočam, da začneš brati kratke zgodbe, ki naj bodo zanimive. Potem jih povej svojemu prijatelju in ga morda vprašaj, kaj si on misli o tej zgodbi. Izberi si zgodbe, ki te zanimajo. Tudi pesmi imajo svoje zgodbe.
Nikar pa si ne dovoli, da bi zaradi tega, ker si pretežno tiho, nehal hoditi v šolo. Veš, včasih so ljudje, ki ne blebetajo, ki ne čvekajo v družbi zelo dobrodošli. Ko se boš začel pogovarjati si za pogovor izberi temo, ki jo poznaš, ki te zanima in o kateri bi rad izvedel kaj več in o tem povprašaj druge.
Dragi mladenič: glavo pokonci in zavedaj se, da je ta tvoja lastnost več kot dobrodošla.
Želim ti, da čimprej sprejmeš dejstvo, da smo ljudje različni in prav v tem čar naših odnosov. Bodi kar si in se nikar ne obremenjuj s tem, da ne znaš blebetati. Morda bi lahko začel delati na tem, da aktivno poslušaš in poveš svoje mnenje takrat, ko te zanj prosijo. Ker si za razliko od drugih poslušal, bo tvoje mnenje veliko bolj tehtno, kot pa mnenja drugih, ki so poslušali zgolj sami sebe. Mogoče boš ugotovil, da je ta tvoja lastnost, tvoja velika prednost.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja