Dober dan.
Pišem vam, ker sem obupana in ne vem zakaj, zaskrbljena in lahko bi še naštevala. Velikokrat sem žalostna in mi ni do življenja. Zaradi skrbi v šoli in učenja in vsega skupaj bi se narjaje ubila, ker mi je grozno tako živeti. Zdi se mi kot, da v časih ko ljudje hodimo v šolo to ni pravo življenje in da bo kar odbrzelo nekam in me ne bo počakalo. Občutek imam, kot da bom na stara leta obžalovala in si mislila joj zakaj nisem živela z večjim veseljem itd. zavedam se, da živim samo enkrat ampak ta misel me dela zelo žalostno, saj imam občutek, kot da ga ne bom izkoristila. Zdaj mi ravno solze lezejo iz oči ko to pišem. Ljudje so tudi opazili, da sem zaskrbljena in ne vem zakaj preprosto ne morem biti ne zaskrbljena. Ne morem se sprostiti in počutim čisto samo. Nimam prave družbe in vse mi je brezveze. Problem je tudi, da noro pogrešam eno mojo prijateljico, ki se je pred časom čudno obnašala do mene in njena mama je taka, da ko dobita nove prijatelje pozabita na stare in za njo več ne obstajam. Zelo me jo je sram poklicati ali napisati sms. Saj vem, da nimam nič za izgubiti ampak tudi moji starši so mišljenja, da se ji naj tako rečeno ne klanjam in da bo že ona meni kaj napisala, če bo hotela ponovno prijateljstvo. Že kakšno leto se nisva slišale. Najraje bi ves dan ležala na postelji in jokala in razmišljala o svojih problemih. Kako se naj znebim občutka, da me vedno nekaj skrbi in tudi moje telo se odzove, ko me vedno nekaj skrbi. Slabo mi je, vrti se mi, izgubljam na teži. Ne počutim se kot normalen človek in kot, da sem sama z svojimi problemi in da drugi nimajo problemov. Vedno probam pokazati, da sem srečna ampak globoko v sebi sem žalostna.
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Žalostka!
Praviš, da si obupana in zaskrbljena, vendar ne poznaš točnega vzroka za svoje razpoloženje. Zdi se ti kot, da zamujaš pravo življenje. To, da hodiš v šolo se ti namreč nekako ne zdi pravo življenje. Zdi se, da si postavljaš precej visoka pričakovanja. Kakšno se ti zdi, da bi življenje pri tvojih letih moralo biti? Kakšna bi morala biti tvoja situacija za to, da bi se počutila bolje in srečnejše ter da bi imela občutek, da to pa je pravo življenje? Sama bi sicer rekla, da življenje nima nekega točnega recepta, kakšno bi moralo biti, ampak zgolj je. S sprejemanjem posameznih odločitev življenje vodimo v specifične smeri, pri čemer pa nobena pot ni prava ali napačna. Seveda naj poudarim, da je sprejemanje odločitev, ki imajo za posledico škodovanje drugim, seveda napačno. Ampak večinoma velja, da z nobeno potjo, ki jo izberemo ni nič narobe. Ljudje s tem, ko pretirano uporabljamo besedo »morati«, postavljamo nase precej velike pritiske in zahteve. Ves čas moramo biti srečni, moramo imeti zanimivo življenje, moramo imeti dobre ocene… Ampak kaj pa če opustimo pričakovanja in prenehamo postavljati pretirane zahteve zase in preprosto smo. Včasih smo veseli, včasih smo žalostni, včasih je naše življenje bolj zanimivo, spet drugič manj. Pomembno je, da preprosto smo v sedanjosti. Kaj bo pa prihodnost prinesla pa bomo že videli sproti.
Zapisala si tudi, da pogrešaš svojo prijateljico, s katero se ne pogovarjaš več. Sicer ne vem zakaj sta se nehali družiti ali kaj imaš v mislih, ko si zapisala, da se je začela do tebe obnašati čudno ali zakaj te jo  je sram poklicati. Vseeno pa se mi zdi, da bi bilo dobro, da jo poskusiš kontaktirati, če jo tako močno pogrešaš. Če se zaradi nečesa ljudje slabo počutimo ali si nečesa želimo, potem se moramo tudi mi potruditi, da naredimo nekaj za svoje počutje ali udejanjimo svojo željo. Drugi namreč ne morejo vedeti, kaj se dogaja v naših glavah – kaj razmišljamo, kako se počutimo in česa si želimo. Svetujem, da prijateljico kontaktiraš in se poskusiš z njo pogovoriti o tem, da jo pogrešaš in da si želiš druženja z njo. Mislim, da bi ta pogovor tebi lahko zelo pomagal.
Svetovala bi ti tudi, da se poskusiš o svojih težavah s kom pogovoriti.  Tukaj so navedeni različni viri pomoči, na katere se lahko obrneš. Lahko se pogovoriš tudi s svetovalno delavko ali kakšnim prijateljem ali prijateljico. Preko pogovora s svojimi sovrstniki o tem, kako se počutiš ali o težavah, s katerimi se soočaš (npr. stres v šoli), lahko spoznaš, da v težavah nisi sama. Lahko ti namreč zagotovim, da nisi. To odražajo tudi številna vprašanja mladostnikov in mladostnic, ki se obračajo na nas. Toplo bi ti svetovala tudi, da ko se pri tebi pojavijo misli o samomoru, da poskusiš poklicati katero izmed telefonskih svetovalnic, ki jih najdeš na zgornjem linku. Tam ti bodo lahko nudili sočuten pogovor in razbremenitev. Kadar pa pri sebi opaziš skrbi, pa lahko uporabiš tehnike preusmerjanja misli ali tehniko trebušnega dihanja. Tehnike preusmerjanja misli lahko uporabiš tudi, kadar se pri tebi pojavijo misli o samomoru.
Želim ti vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije