Pozdravljeni
Jaz imam problem da vedno se med poukom smejem in zato zmotim učiteljico ampak si nemorem pomagati ker sošolci delajo ali govorijo smešne stvari rabil bi svet kako se ne smrjati
lp JokerOut2010
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Če sem te prav razumela, se med poukom pogosto znajdeš v situaciji, ko te sošolci zabavajo in te to spravi v smeh, kar pa lahko moti pouk.
To, da najdeš humor v stvareh, ni nujno slabo, vendar je pomembno, da znaš nadzorovati svoje reakcije, še posebej v učilnici.
Podala ti bom nekaj nasvetov, kaj lahko narediš, da zmanjšaš morebitne neprimerne reakcije.
Prva stvar, ki jo lahko narediš je to, da se poskusiš čim bolj osredotočiti na učiteljevo razlago. Aktivno poslušanje in zapisovanje ti lahko pomaga ohraniti tvojo pozornost stran od motečih dejavnikov. Ko začutiš potrebo po tem, da bi se smejal, ti lahko pomaga tudi, da razmisliš o posledicah tega dejanja. Spomni se, da smeh med poukom lahko moti tebe, kot tudi druge. Če se ti zdi, da določeni sošolci s svojim vedenjem spodbujajo tvoj smeh, jim to morda lahko poveš in prosiš, če lahko med poukom zmanjšajo to vedenje.
Kot drugo lahko za zmanjšanje neprimernih reakcij med poukom uporabiš različne tehnike. Ena izmed njih je čuječe dihanje. Ko začutiš, da se ti smeh približuje, globoko vdihni in izdihni. To ti bo pomagalo preusmeriti pozornost na tvoje telo, tako da boš lažje zaustavil težnjo po smejanju.
Pomagaš si lahko tudi z vizualizacijo. V mislih si tako lahko predstavljaš, da si v situaciji, kjer je potrebna resnost. Včasih lahko pomaga tudi, da doma vadiš nadzor nad svojimi reakcijami. Poskusi gledati smešne videe in se zavestno odloči, da se ne boš smejal.
Pomembno je, da se zavedaš, da učenje samokontrole zahteva čas in vajo, zato bodi potrpežljiv s sabo. Postopoma boš lažje obvladal svoje reakcije in se naučil ustrezno odzivati na različne situacije.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije