Pozdravljeni!
Čeprav me dejanja osebe bolijo me manire očitno še niso zapustile.OK pojdimo k stvari.V letu 2020 sem se začela družiti z zelo zanimivo osebo. Zelo sva se zbližale in na začetku se je zdelo da sem celih 11 let čakala le nanjo. Povedala sem ji stvari ki sem si jih govorila le v glavi. Izlila sem ji dušo in ona se je preoblikovala mojim potrebam.
Ko je imela zadost podatkov o mojih šibkih točkah mi je začela krčiti moj krog prijateljev in potem še družine.Na koncu je bila ona edina oseba na katero sem mislila da se lahko oprem in ji zaupam. V razredu sem veljala za čudno doma so mi govorili da se čudno obnašam a sem verjela samo njej.
Na kratko spremenila je moje bistvo.Ne poznam se več. Ne zaupam več. Prepozno sem postavila zidove in prevara je zarezala pregloboko.
Zdaj so pretekla 4 leta in začela sem s srednjo šolo. Poskušam si ustvariti prijatelje vendar vidim da se počasi odmikam. Več si zaupamo kot prvi dan in več vedo o meni zato se bojim kaj se bo zgodilo. Straši me misel osamljenosti in obsojanja čudaškosti.Prosim, iz dna srca, pomagajte mi. Kako se lahko naučim ponovno zaupati? Kako se naj spremenim oz. se vrnem nazaj v svoj prvoten način obnašanja, je to sploh mogoče? Ali me je izkušnja preveč spremenila? Boli z vsakim dnem ko vidim so da ljudje, ki me imajo radi,
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Tala!
Veseli me, da si se obrnila na našo svetovalnico. Videti je, da je tvoje sporočilo nedokončano, zato te vabim, da ga po potrebi dopolniš. Zaenkrat pa bom skušala odgovoriti na vsebino, ki je že zapisana. Pišeš torej, da si se pred štirimi leti zbližala z zanimivo osebo, ki si se ji zelo odprla in ji zaupala. Kasneje pa si ugotovila, da oseba nate nima le pozitivnega vpliva. Oddaljila si se od prijateljev in družine ter se spremenila kot oseba. Prevara s strani te osebe te je zelo prizadela in sedaj težko zaupaš drugim, strah te je njihovega obsojanja in hkrati osamljenosti. Zanima te, kako se naučiti ponovno zaupati in kako spet postati oseba, kakršna si bila pred opisano izkušnjo.
Prevaro, ki jo opisuješ, si doživela v zelo ranljivem obdobju - ob vstopu v mladostništvo. Za to obdobje je značilno hitro in intenzivno oblikovanje in spreminjanje identitete, zato smo v tem času zelo dovzetni za vplive okolice (predvsem vrstnikov), posledično pa tudi za različne vrste prevar in zlorab. Nisi zapisala, kakšne vrste prevaro si doživela, bi mi lahko zaupala kaj več o tem? V kolikor je šlo za kakršno koli obliko nasilja nad teboj s strani polnoletne (ali pa tudi mladoletne) osebe, te spodbujam, da nam o tem zapišeš kaj več ali se obrneš na katerega izmed drugih virov pomoči - najdeš jih na tej povezavi. Ne glede na to, za kakšno prevaro je šlo, pa se mi zdi pomembno, da o njej spregovoriš z osebo, ki ji zaupaš, in se tako čim bolj zaščitiš pred njenimi vplivi. Prav tako se mi zdi ključno, da se zaščitiš pred osebo, ki te je prevarala (kar si, če pravilno razumem tvoje sporočilo, že storila).
Zapisala si, da se ne poznaš več, saj si se v zadnjih štirih letih zelo spremenila. Na to je verjetno delno vplivala opisana izkušnja, v veliki meri pa je to povezano tudi s samim razvojem in oblikovanjem identitete, ki intenzivno poteka vsaj do 20. leta, pogosto pa še precej dlje. Povsem pričakovano je, da bomo v obdobju mladostništva zmedeni glede tega, kdo v resnici smo. Verjamem, da se večina tvojih vrstnikov kdaj počuti zelo podobno kot ti. Prav zaradi tega pa drug drugega tudi lažje razumete in ste si v oporo. Razumem, da si zaradi slabe izkušnje okrog sebe zgradila zidove, vseeno pa te spodbujam, da se poskušaš vključiti med vrstnike in stkati nova prijateljstva. Nič ni narobe s tem, da si pri tem malo bolj previdna in v nove odnose vstopaš počasi. Verjamem pa, da lahko nove pozitivne izkušnje "preglasijo" tiste neprijetne iz preteklosti. Več kot bo teh pozitivnih izkušenj, lažje boš ponovno zaupala drugim, obenem pa tudi sebi in temu, v kakšno osebo se razvijaš.
Upam, da ti bo zapisano vsaj v majhno pomoč. Veselim se tvojih odgovorov!
Želim ti prijeten vikend,
Anja Rakovec, mag. psihologije