Hej!
Pred 10 leti sta se mami in ati locila ker je ati spoznal drugo. Moja mami je bila v depresiji, hujsala je... No in mi mamo eno veliko skupino prijateljev jn skupaj hodimo na morje. Moja mami od locitve ni imela nobenega fanta. No in pri unih prijateljih je en-recmo mu Ivan. No in z mojo mami sta ze 7 let na skrivaj skupaj. Ivan ima druzino (otroke stare med 18-25 let). No in onadva sta na skrivaj skupaj. Moj brat je to enkrat izvedel in je rekel mamici in je rekla da ni res. No in zdaj moj brat misli da sta nehala-ampak nista. No in jaz to vem. No moja mami vedno ko se kdo loci rece:"Bogi otroci, nedolzni pa bojo nastradal." No in tuki pride problem. Jaz kdaj pa kdaj grem na mamicin telefon in gledam kaj si z Ivanom piseta in zdaj sem videla, da sta si pisala o tem da bi se Ivan locil od zene in se preselil k nam. Ni se nic zmenjeno, amaok sta se samo tako neki menla. Pac nerazumem moje mami, pac ja zelim si da bi bila srecna-ampak ne na tak nacin. Pac isto dea kakor je moj ati. No in mene je strah da se bo to zgodilo. Pac sej men je Ivan cist fajn, ampak pol vem da se bo moja familija zamerla celi vasi. Res nevem kaj je z mojo mami narobe. Razmisljala sem da bi se pogovorila z bratom, ampak njemu ne zaupam. Ker jaz nocem da moja mami ve da jaz vem. Ampak ce mojmu bratu recem da naj ne pove da jaz vem-vedno to naredi. Ne zanalasc ampak pac pove-ta moznost torej odpade!!kaj naj???
So
Sosed
Tvoja mama je odrasla oseba. Njena naloga je vzgoja otrok v samostojne posamejnike, tvoja pa, da sprejmes mamo takšno, kakršna je.
Kljub tvojemu nasprozovanju, gre za njeno življenje. Svoje si bos ti sama ustvarila.
Predlagam, da se z mamo direktno pogovoriš o svojih pogledih in strahovih.
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Hoj!
Kadarkoli se starši razidejo, zna biti za vse zahtevno. V tvojem zapisu sem opazila, da ne napišeš veliko o »atiju«. Imaš stik z njim in njegovo novo partnerko? Si je ustvaril družino? Ga / jih obiskuješ, preživljaš čas skupaj z njim(i)?
Vsaka ločitev prinese veliko sprememb, ki lahko vplivajo na počutje odraslih in otrok. Včasih so te tudi pozitivne, drugič pa je potreben pogum, podpora in pomoč, da se ljudje potegnejo iz žalosti. Bila si še majhna, se spomniš, kako je bilo zate?
Opažam, da je med vami kar nekaj skrivnosti (pri mami kot tudi pri tebi, ...) Bratu gre ohranjanje skrivnosti »težje od rok«. Kako bi bilo mami, če bi izvedela? Zanima me tudi, kako bi se ti počutila, če bi nekdo bral tvoje sms-je, osebna / intimna sporočila? Ta vprašanja naj ti pomagajo preveriti tvoje misli in čustva, če bi se brskanje dogajalo tebi. Vidim, da poznaš odgovor. Včasih je težko sprejeti, da je mamino osebno življenje njena izbira. Pa je, veš. Ima vpliv tudi nate, kot ima tvoje nanjo.
Lepo je prebrati, da mami privoščiš dobro, da je srečna. Ni pa dobro, da se obremenjuješ, kaj bodo rekli drugi. Mamine izbire niso tvoje, pa tudi sicer se ljudje preveč vpletajo v življenje drugih namesto, da bi se obrnili k sebi. Ti si se, s tem ko si nam pisala in bila iskrena v tem, kar počneš. To cenim. Mislim, da je negotovost tista, ki te »sili«, da raziskuješ tam, kjer je v resnici najbolje vprašati direktno. Mogoče je dobro, da mami predlagaš pogovor, kjer ne bosta imeli dodatnih ušes. V tem pogovoru povej o sebi in svojih skrbeh, opažanjih. Mama se bo odločila, kaj bo delila.
Želim ti, da ti konec šolskega leta prinese veselje in v družbi prijateljev prijetno počitnikovanje. Čas, ko bo morebiti lažje stekel tudi pogovor. Kar napiši, če se porodijo nova razmišljanja in vprašanja. Kar pogumno.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka
Po
Pomoc
Hvala za odgovor!!! Pac fora je da ne razumem zakaj bi mami hotla nardit isto kar ji je pred leti naredu ati. Pa se cela tista druzina od Ivana bo razpadla
Ar
Arči
Draga sosed/a,
kar si napisal/a mi deluje skrajno hladno, otopelo, apatično. Veš, v življenju, oziroma življenje ni črno belo kar se očitno tebi dozdeva, dejansko življenje je mnogo bolj komplicirano.
Ni najmanj ne drži, da mora Pomoč sprejeti mamo takšno kot je. Mama je takšna kot je opisano, 7 let počne to kar je za večino ljudi nespremenljivo, in to je tisto, kar Pomoči daje pravico, da mame ne sprejme takšne kot je. Da o vzgoji otrok v takšnem duhu sploh ne govorim.
Zato popolnoma razumem nick name "Pomoč" ko opisuje svojo mamo. Ne razume mame zakaj počne prav to, kar je razbilo njihovo družino. Verjetno se "Pomoč" vpraša če mama morda ni jezna na ves svet okoli sebe in se hoče na ta način maščevati, tudi sama sebi.
Ne gre za to kar bodo rekli drugi, ni pa zanemariti kaj bo rekla Ivanova žena in kako bodo na 7 letno varanje gledali Ivanovi otroci.
Res je, da mamina izbira ni, hvala Bogu, izbira Pomoči, kot ugotavlja svetovalka, vendar po 7 letih, po mojem mnenju pa že davno prej, bi se mama in Ivan morala odločiti kako naprej.
Na koncu želim povedati, da moj pogled na svet in varanje ni niti najmanj v duhu srednjega veka. Lahko pa povem kam takšna dejanja vodijo. Ko sem bil pripravnik na sodišču sem imel priložnost videti kako se običajno takšna dejanja zaključijo. Nič kaj prijazno za vse vpletene.
Uredništvo
Julija Pelc
Odgovor svetovalke:
Zdravo,
Ob vsem, kar pišeš, vidim, kako se opisano dogajanje dotika tvoje izkušnje, ki jo ne želiš drugim, predvidevam, ker je povezana tudi z bolečino in nizom čustev, ki lahko sledijo, in jih ti poznaš. Te lahko razumem, da ne razumeš. Zakaj? Odnosi so lahko zelo kompleksni in znajdemo se v situaciji, kjer je za vsakega od vključenih nekaj neprijetnega. Zelo pomembno je, da bi starši zmogli ohranjati dober odnos v vlogi starša, ko se razideta kot partnerja. Tudi otrokom je kdaj zelo težko odpreti prostor za novega člana, člane: v mislih imam razširjeno družino. Opažam, da si sočutna tudi do spremembe, ki bi nastala za otroke v drugi družini. Da: spremembe včasih res niso lahke, prinesejo pa lahko tudi kaj pozitivnega, pripoveduje Ana Vidmar v prispevku na rtv.slo.si Mi smo družina. Morebiti ti uspe dobiti zase kakšno svetovalno podporo, na primer tudi v svetovalnici POSVET (odvisno, kje si doma in katera pomoč ti je dostopna), da lahko še malo več razmišljaš na glas in v odnosu s svetovalko o tem, kar se poraja navznoter v tebi in brez sogovornika jača skrbi.
Sem vesela, da si se ponovno oglasila. Ko boš čutila, se "vrni". Pri nas: To sem jaz - je skoz nekdo doma.