S fantom sva skupaj že dve leti in kmalu se bova skupaj vselila. Je čudovit fant in sem neizmerno hvaležna zanj. Brez njega verjetno nikoli nebi poboljšala svojega duševnega zdravja do te mere kot sem ga zdaj.
Res ga imam rada in ga nebi želela nikoli prizadeti a skrbi me ker imam včasih težnje, da bi ga prevarala. Ne konstantno, le kadar spoznam nekoga, ki izrazi, da sem mu všeč ali pa meni oseba karakterno ustreza. Ne rabi mi biti niti fizično privlačna..počutim se obupno zaradi tega, žre me vsak dan. Ker sem natakarica se mi pogosto zgodi, da me kdo izmed strank vpraša za številko ali pa izrazi interes zame. Nikoli nisem privolila in sem vedno povedala da sem zasedena a vsakič sem si želela reči ja.
S fantom nimava nikakršnih težav v najinem razmerju, vse je popolno in to mi daje še slabšo vest. Tudi čustev zanj nisem nikoli izgubila in se ne počutim kot da mi česa manjka v zvezi. A kadarkoli spoznam nekoga, ki mi je prijeten me ta težnja ubija in se res komaj vprem. Zavedam se da je to moja odločitev in je od mene odvisno kako postopam v razmerju a situacija res ni taka, da si ga želim prevarati, želje ki jih imam sovražim in me grizejo le ne morem si pomagati.
O tem se nimam z nikomer za pogovoriti, ker so varanje in takšne misli tabu tema in potem sem popolnoma sama s temi mislimi in ne vem kaj naj naredim.
• Ja
Jaka123421
Na misli sta mi prisli dve stvari:
1. Najboljše razmerje temelji na pogovoru. Pri takem mišljenju, bi na svojih iskušnjah priporočal da izbereš pogum in mu zaupaš svoje misli. Če sta pripravljena živeti skupaj se morata tako tudi obnašati.
2. Vse ljudi preganjajo temtacije. Nikoli neboš imela najlepšega fanta oz. najboljšega, ker svet ni pravičen. Mores si nardit mindset in se upreti takim mislim. Ce ga res imas rada potem to ne bo problem
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za sporočilo.
Pišeš, da si že dve leti v zvezi s fantom, ki ga imaš zelo rada. Z njim si zgradila odnos, ki ti je pomagal tudi pri tvojem duševnem zdravju, in kmalu bosta začela skupno življenje. Hkrati pa te močno bremenijo občutki, ki se pojavijo, ko ti nekdo drug izkaže zanimanje ali se ti zdi karakterno privlačen.
To, da te to vznemirja in da imaš ob tem slabo vest, kaže, da ti je za vajin odnos res mar in da fanta ne želiš prizadeti. Ne zdi se, da bi v odnosu kaj manjkalo ali da bi se tvoja čustva do njega spremenila. Bolj gre za trenutke, ko se počutiš opaženo in zaželeno, in ti občutki so lahko zelo močni.
O takih občutkih je včasih še vedno težko govoriti na glas, ker hitro naletijo na občutek sramu ali strah, da bi bili napačno razumljeni. Zato ostajajo precej “tabu tema” – nekaj, o čemer se ljudje pogosto raje ne pogovarjajo, ker se bojijo obsojanja ali posledic, ali pa zato, ker jih je strah, kaj bi takšne misli “pomenile” o njih. V resnici pa gre za precej pogoste izkušnje, ki same po sebi še ne določajo ničesar o tem, kako bo nekdo ravnal.
Čeprav imaš v teh situacijah občutek, da se jim komaj upreš, tvoje ravnanje kaže, da jih v praksi znaš obvladati. To je pomemben znak, da imaš nad svojimi dejanji več nadzora, kot se morda zdi v tistem trenutku.
Morda ti lahko pomaga, da se takrat ne zapleteš v razmišljanje, zakaj se to dogaja, ampak se raje ustaviš pri tem, kaj v tistem trenutku potrebuješ – pozornost, potrditev ali vznemirjenje. Ko to začneš prepoznavati, postane vse skupaj manj zmedeno in lažje obvladljivo.
Pomembno je tudi, da si iskrena do posledic svojih odločitev: če bi se na takšne impulze odzvala z dejanji, ki bi presegle meje vajinega odnosa, bi to lahko resno prizadelo zaupanje med vama in spremenilo temelje odnosa. Prav zato je dragoceno, da te misli razumeš kot signale, ki jih lahko opazuješ, ne pa jim nujno slediš.
Ker praviš, da te to precej obremenjuje in da si s temi mislimi sama, bi bilo res dobro, da o tem spregovoriš z nekom, ki mu zaupaš – bližnjo osebo ali drugimi viri pomoči. Že sam pogovor o teh stvareh lahko prinese veliko olajšanje. Morda pa je smiselno tudi, da se o tem postopoma pogovoriš s svojim fantom, na način, ki se ti zdi varen in primeren, saj lahko takšen iskren pogovor včasih še dodatno okrepi razumevanje in bližino v odnosu.
S časom in z več razumevanja sebe lahko ti občutki postanejo lažji, ti pa se v svojem odnosu in sebi počutiš bolj mirno in varno.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)