Sem 16 let in imam fanta. 2 tedna nazaj sva se druzila in, je vprašal če lahko imava spolne odnose skupaj z eno mojo prijateljico Patricija. Nevem kaj vidi na njej, saj imam večjo. Jaz sem to valda zavrnila, sem pa mu predlagala, da povabi svojega, prijatelja Jana. Pravi da je to varanja in da naj mi ne hodijo po glavi več take misli.
Prejšni teden sem ugotovila, da je on imel spolne odnose z Patricijo brez mene. Nism mu še to povedala, saj nočem da me pusti za Patricijo, saj ga ljubim, čeprav sem zelo razburjena. Ali ima kdo kak nasvet, ker nevem kaj, bi naredla?
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se oglasila in z nami delila svojo težavo. Razumljivo je, da ob tem doživljaš močna čustva.
V partnerskem odnosu je temelj spoštovanje in zaupanje. Če sta bila s fantom v zvezi, potem njegov spolni odnos z drugo osebo brez tvojega vedenja in soglasja pomeni kršitev dogovora in zaupanja. Pomembno je poudariti, da odgovornost za to dejanje nosi on – ne ti.
Prav tako je pomembno, da imaš pravico do svojih meja. Če ti predlog skupnega spolnega odnosa ni bil sprejemljiv, je bila tvoja zavrnitev ustrezna in zdrava ter je pomembno, da partner to spoštuje.
Razumljivo je, da te skrbi, da bi ga izgubila, saj si nanj čustveno navezana. Vendar je smiselno, da se vprašaš, ali je tak odnos nekaj, kar si želiš in dolgoročno dober za tebe. Zdrav odnos temelji na občutku varnosti in medsebojnem spoštovanju. Poskusi si odgovoriti na vprašanja:
·       Kako se počutiš ob fantu? Se počutiš spoštovano, varno? Mu zaupaš?
·       Kakšen odnos si ti želiš?
·       Če bi bila v podobni situaciji moja dobra prijateljica, kaj bi ji svetovala?
Če se boš odločila za pogovor z njim, je smiselno, da se osredotočiš na to, kako si se ob njegovih dejanjih počutila, ter preveriš, ali je pripravljen prevzeti odgovornost in pokazati razumevanje. Njegov odziv ti lahko veliko pove o tem, kakšen odnos ima do tebe.
Če čutiš, da težko sama ugotoviš, kako naprej, se pogovori z odraslo osebo, ki ji zaupaš (npr. šolsko svetovalno delavko, staršem ali drugo strokovno osebo).
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije