Pozdravljeni
Zadnje 2 dni kadim vape ker mi je prijatelj rekel naj poizkusim. Če zdaj preneham ali mi je že kaj škodovalo? Ali ne?
hvala za odgovor -
Fu
Fuj vape
Ce sam probas ne sam raj nehi doklr si navs enga kupu ka poj bos odvisn ratu dost hitr
Uredništvo
Zala Jeras

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za tvoje vprašanje. Človeška pljuča so se razvila za en cilj – za izmenjavo plinov, to je vdihavanje kisika in izdihavanje ogljikovega dioksida. Vdihavanje drugih kemičnih snovi je za pljuča izziv in lahko zelo nevarno. Dim vapa ni samo neškodljiva vodna para, ampak vsebuje številne zdravju škodljive snovi (rakotvorne snovi, težke kovine, majhne delce, arome, vlažilce, druge zdravju škodljive snovi, lahko vsebuje tudi prepovedane droge). Ob uporabi vapa, si izpostavljen pomembnim količinam zdravju škodljivih snovi.
Če uporabljaš vape, lahko pogosteje kašljaš in tudi piskaš pri dihanju. Če imaš astmo pa pogosteje pride do poslabšanja te bolezni. Že pri kratkotrajni uporabi vapa so možne težave v duševnem zdravju, nespečnost, slabost, glavobol, epileptični napadi, akutne kemične poškodbe pljuč in različne pljučnice. Tveganje, ki ga tudi kratkotrajna uporaba vapa lahko prinese, je možnost, da se zasvojiš z nikotinom. Najnovejše generacije teh izdelkov (v obliki USB ključka) hitro dovajajo visoke ravni nikotina, zato se lahko zasvojenost pojavi hitreje in močneje. Z uporabo vapov, se zviša tvoje tveganje za uporabo drugih drog ter tudi za začetek kajenja klasičnih tobačnih cigaret.
Iz odgovora lahko razbereš, da obstaja mnogo pomembnih razlogov, da z uporaba vapa nemudoma prenehaš. Toplo ti svetujem, da ne posegaš več po katerihkoli izdelkih s tobakom ali nikotinom. Tvoje zdravje, mladost in prihodnost so prevelike dragocenosti, da bi jih podarila tobačni industriji.
Želim ti veliko svobode pri tvojih odločitvah in uživaj v počitnicah, ki so že zelo blizu.
Dr. Zala Jeras, mag. san. inž.