Dober dan. Imam eno težavo in želela bi si vašega nasveta čim hitreje. Kmalu gremo z šolo na izlet v eno gledališče oz. gromozansko dvorano in mene skrbi. Kot prvo pri temu učitelju, ki gre z nami mi je zelo neprijetno. Vedno, ko imamo pouk pri njemu čutim neko anksioznost pa ne vem zakaj. Verjetno imam to v neki podzavesti. Ko sem pri njemu preprosto sedim pri pouku in se začnem tresti, še posebaj, ko me pogleda, ne morem požirati in slina se mi zatika, pred nekaj leti sem imela pri njemu grozne težave z slabostjo in mi je vsako minuto bilo slabo pri njemu. Ko nas ima pouk imam občutek, da se tresejo stvari okoli mene, da bom omedlela, dobim vijolične roke in ne morem premikati rok in sem nervozna, postanem potna. Samo jaz čutim to stisko pri njemu pa ne vem zakaj. Mogoče zato, ker je malo strog ampak res ni do mene samo do tistih, ki so poredni. Ne vem kako naj ravnam, ker ko bo šel z nami na izlet se mi bo zmešalo, ker že 1 ura pouka pri njemu tako grozno izpade, ko se tako slabo počutim pri njemu. Sprašujem se, kako bom zmogla čez ta da, ko bo z nami ves čas. Kako se naj "umirim" oz. kaj sploh je to, ko to doživljam pri njemu? Kako bo naj vse dobro, da ne bom take grozne anksioznosti čutila pri njemu? Že 2 leti premlevam in mislim na ta izlet na katerega gremo čez malo več kot mesec.
Hvala!
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega opisa lahko razberem res veliko stisko. Če prav razumem, ob misli, da bo v bližini ta profesor, čutiš veliko tesnobo. Navedla si tudi veliko telesnih simptomov – slabost, težko požiraš, izgubljaš stik z realnostjo, občutek imaš, da boš omedlela, čisto otrdiš, potiš se. Kar opisuješ, je podobno odzivom, ki jih imajo osebe, ki gredo čez travmatsko izkušnjo. Ko ponovno pridejo v stik z osebo, situacijo ali stvarjo, ki jih spomni na preteklo travmo, doživijo simptome, ki jih opisuješ ti. Na tej točki bi rada preverila pri tebi ali si imela s profesorjem morda kakšno zelo neprijetno izkušnjo, zaradi česar te njegov bližina spravlja v takšen strah? Omenila si, da je sicer strog, vendar, da je strog do vseh. Da drugi takšne stiske ne doživljajo. Če se je kaj zgodilo, pa si o tem ne upaš spregovoriti po spletu, lahko prosiš, da je tvoj odgovor skrit in videli ga bomo le v uredništvu. Rada bi te tudi povabila, da premisliš in poveš, če se še v kakšni drugi situaciji počutiš tako, kot si opisala v svojem sporočilu? Ali se to zgodi samo pri tem profesorju? Lažje ti bom pomagala, če bom imela malo bolj konkretno predstavo o tem, s čim se spopadaš.
Sprašuješ se tudi, kako zdržati izlet in kako se umiriti. Ali bo s tabo kakšna prijateljica, ki ve za tvoje počutje? Moj predlog je, da nekomu, ki bo s tabo na izletu, zaupaš, kako se počutiš. To osebo lahko prosiš, da je ves čas s tabo. Bi ti to pomagalo, da bi se počutila manj neprijetno?
Če mi boš uspela odgovoriti, bova lahko še malo bolj konkretno razmislili, kako ravnati na izletu in kaj lahko narediš, da ti bo lažje.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije
st
stiska
Pozdravljeni. Z tem profesorjem nisem imela nobene neprijetne izkušnje razen, ko sem pri njemu intenzivno pred leti doživljala hude slabosti mi je to mogče pustilo neke "stiske", ker me je noro strah, da bi se ponovilo. To se mi dogaja samo pri tem profesorju. Pri nobenemu drugemu se še mi ni. V kakih drugih situacijah se ne počutim tako grozno slabo mogoče imam le kakšnega od teh simptomov, ko sem malo nervozna npr. pred govorno predstavitvijo, pred kakšno proslavo. Nimam zdaj vseh teh simptomov ampak le kakega npr. da mi srce zelo razbija. Na izletu verjetno bo kakšna moja prijateljica z katero bi se lahko pogovarjala itd. ampak misim, da bo stiska prehuda, da bi mi njena bližina pomagala. Že če sedim v njegovem razredu in je ta prijateljica poleg mene se ne osredotočam nanjo ampak na profesroja in pouk in preprosto pozabim na "sproščenost". Ko pomislim, da bi morala biti cel dan pri tem profesorju si mislim, da se zaradi stiske ne bi dobro končalo.
Hvala za pomoč.
Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Razumem, da te je zaradi nekega razloga profesorja zelo zelo strah. Česa točno pa te je strah pri profesorju? Ali imaš kakšne konkretne misli, kaj se lahko zgodi? Sprašujem se tudi, ali je profesor opazil, da se ga bojiš? Če je, me zanima, kako se je na to odzval? Pomislila sem še na to, da bi mogoče o svojem strahu spregovorila s kakšnim drugim profesorjem. Morda s tvojim razrednikom oziroma razredničarko. Kaj meniš o tem? Lahko tudi s kakšnim drugim profesorjem, ki mu zaupaš. Ta oseba ti bo morda lažje zagotovila, da ti profesor ne želi nič hudega. Na izletu pa si predstavljam, da boste imeli veliko dejavnosti in ne boš veliko časa v neposrednem stiku s tem profesorjem. Poleg tega vas bo verjetno kar veliko in se lahko malo skriješ v množici sošolcev.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije
st
stiska
Pozdravljeni. Zanima vas še nekaj zadev na katere bom zdaj odgovorila. Pri profesorju preprosto povedano me ni strah ničesar takega npr. da je strog, ker ni do mene strog, ali pa, da bi mi ne vem povedal kaj žalega. Preprosto ko pridem v njegovo bližino in njegov razred začutim takoj tisto, da nisem več sproščena in postanem drug človek. Čutim neko anksioznost, tesnobnost. V moji glavi je tudi strah, da bi mi postalo slabo v njegovem razredu ali v njegovi bližini do te mere, da bi bruhala. Ta strah imam izpred nekaj let, ko mi je bilo doma grozno slabo in sem bruhala na vsakih nekaj minut od takrat me ta strah pred bruhanjem pri njemu preganja. Preganja me to, kako bi odreagiral, da ne bi preveč človeško odreagiral npr. da ne bi bil tak umiri se, vse bo dobro, pojdi malo vode spit, pojdi na wc kadar koli boš morala ampak sem skoraj prepričana, da bi bolj strogo odreagiral. Ta občutek slabosti me že preganja pri njemu. Mislim, da je profesor opazil, da sem nemirna pri njemu saj sem na hodniku in v drugih učilnicah bolj sproščena kot pa pri njemu. Pogostokrat me tudi pogleda ono z tistimi očmi v katerih mu piše umiri se, sprosti se... včasih imamo tudi pri njemu na začetku ure kakih 10 minutk sprostitve, da glavo položimo na mizo, roke sproščene, zapremo oči on pa nam naredi glasbo za sprostitev in jaz preprosto se ne morem sprostiti. Ne morem zapreti oči pri njemu, ker se mi začne v glavi vrteti, glave ne morem položiti na mizo, vrat imam trd in z eno besedo NAPETA SEM PRI NJEMU! Ne znam drugače povedati. O tem strahu sem že spregovorila z sošolkami pa nimajo mnenja profesorji pa so mnenja, da je on v redu, da se zna pohecati in je res dober in prijazen. Verjamem, da me ima rad, ker sem pridna in se trudim ampak moji občutki so takšni pri njemu in želela bi si, da bi bila bolj proščena pri njemu.
Hvala!
Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Tole se sliši res zakomplicirana situacija. Če te prav razumem, nimaš nobene »objektivne podlage«, zakaj bi se profesorja tako zelo bala, vendar tvoje telo enostavno reagira s paniko in s strahom. Takšno anksioznost pa doživljaš samo pri tem profesorju, v drugih situacijah pa ne. Kaj torej storiti s tem izletom? Razmišljaj v smeri, kako si lahko znotraj izleta omogočiš situacije, ki te pomirjajo in kjer se počutiš varno. Če te bo stisnilo, lahko mogoče pokličeš domov, se pogovoriš s prijateljico. Lahko se umakneš na stranišče ali si zavrtiš kakšno skladbo, se zatopiš v knjigo. Poskusiš lahko tudi s sprostitvenimi tehnikami. Na Youtubu in drugih kanalih najdeš zelo veliko vodenih sprostitvenih vaj. Če ti bo postalo slabo, pa te podpiram, da si do sebe nežna in strpna. Nič hudega, če ti postane slabo ali če celo bruhaš. Mogoče ti lahko pomaga tudi dejstvo, da profesor v tem primeru tudi ne more vedeti, zakaj ti je slabo. Lahko pač rečeš, da ti je slabo zaradi vožnje ali zaradi neznanega razloga. Če se bo na to, da ti je slabo, odzval strogo in nerazumljivo, pa to nikakor ni v redu in v tem primeru to povej staršem in razredničarki.
Upam, da ti bo ta izlet prinesel izkušnjo, da zmoreš in da se ne bo zgodilo nič od tega, česar se bojiš. Če pa ti bo neprijetno, pa se umakni nekam, kjer se lahko pomiriš.
Držim pesti!
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije