Zdravo
Velikokrat opažam, da na veliko sanjarim.
Pred spanjem, med večerjo, med druženjem s prijateljicami, med poukom. Moje misli podivjajo in me sploh ni v sedanjosti. Zaradi tega ne slišim učne razlage, pripovedi prijateljice ali babice na nedeljskem kosilu ...
Ponavadi sanjarim o sebi kot popolni osebi. Da sem popularna, da imam veliko followerjev, da imam same odlične ocene, da zmagam na tekmovanju iz fizike, da imam lepega fanta, da študiram v tujini in imam bogato plačano službo ... te sanjarije pa me ovirajo pri resničnem življenju. V resnici nisem taka. Sem tiha oseba, moje ocene so prav dobre ne glede koliko časa in inštrukcij imam, v bistvu sploh ne vem kam bi šla na faks, nimam nobenih pravih hobijev kot prijateljice - ena ima konja in tekmuje v ovirah, druga igra nogomet, ena pomaga staršem v družinski gostilni ... jaz pa nimam nič od tega. Samo divje sanje brez pomena in koristi.
Kako naj neham s tem in padem v resnično življenje? Kako naj sploh ugotovim kaj me zanima?
Moj največji strah je, da ne morem ničesar doživela, po drugi strani pa me je strah, da bo čas šel prehitro skozi mene in bom vse zamudila.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Pojav, ki ga opažaš pri sebi, v slovenščini poimenujemo s stalno besedno zvezo »sanjati sredi belega dne«. Vsak od nas včasih odplava v svoj domišljijski svet tudi sredi belega dne, še sploh pogosto je takšno sanjarjenje v času odraščanja. Pred teboj je neznana prihodnost in razumljivo je, da pogosto in poglobljeno razmišljaš o tem, kako bi tvoja prihodnost izgledala.
Iz tvojega zapisa je razvidno, da te sanjarjenje spravlja v stisko. Sprašuješ, kako prenehati s sanjarjenjem. Recepta za to žal ni, lahko pa ti opišem nekaj tehnik, za katere menim, da bi ti morebiti pomagale:
1.Poskusi svoje dni napolniti z aktivnostmi: Včasih nas v sanje odnese, ker naše misli niso zaposlene z ničemer drugim in zato lahko že kakršnakoli aktivnost predstavlja odmik od sanjarjenja. S tem, ko boš aktivna, bo časa za sanjarjenje preprosto manj. Praviš, da nimaš nobenega hobija, zato bi te rada spodbudila k raziskovanju – kaj te veseli in kaj rada počneš? Mogoče je to kuhanje, sprehodi v naravi, skrb za živali, mogoče bi lahko opravljala kakšno prostovoljno delo, se učila kakšnega inštrumenta? Raziskuj in preizkušaj različne možnosti in tako boš imela manj časa za sanjarjenje, hkrati pa se boš spoznavala in ugotavljala, kaj te veseli.
2.Rezerviraj si eno uro na dan za sanjarjenje: Vem, da se to mogoče sliši smešno, a vredno je poskusiti. Na dnevnem urniku si rezerviraj eno uro, v kateri boš domišljiji pustila prosto pot. V tistem času ne načrtuj drugih aktivnosti ali druženja s prijatelji in družino, temveč poskusi najti čas, ko si sama in se ti nikamor ne mudi (mogoče zvečer, preden se odpraviš v posteljo?). Če boš namreč ves dan vedela, da čas za sanjarjenje še pride, boš preostali čas v dnevu lažje preusmerila misli, ko te bo začelo »odnašati«. V uri, ki si jo rezervirala za sanjarjenje, pa si dovoli sanjariti o vsem mogočem, prepusti se, da te misli odnesejo neznano kam.
3.V trenutku, ko se zaveš, da sanjariš, se poskusi nekoliko »prizemljiti«: To storiš tako, da se v tistem trenutku, kjerkoli že si, ozreš okoli sebe in poskusiš našteti pet stvari – eno stvar, ki jo slišiš, eno stvar, ki jo vidiš, eno stvar, ki jo okušaš, eno stvar, ki jo vonjaš ter eno stvar, ki jo čutiš. Ta aktivnost bo tvojo pozornost usmerila na dogajanje tukaj in sedaj.
Tudi če boš imela občutek, da nič od zgoraj naštetega ne deluje, se s tem ne obremenjuj preveč – zelo verjetno je, da boš sčasoma in zelo spontano preprosto manj sanjarila.
4.Poskusi svoje sanjarije zapisati ali jih kako drugače upodobiti: Pogosto dobijo naše misli/sanje/razmišljanja drugačno obliko po tem, ko jih prenesemo na papir. V tem procesu moramo namreč o njih razmišljati zelo konkretno in to nam pomaga, da si oblikujemo realne predstave o tem, česa si želimo ter o čem pravzaprav razmišljamo – mogoče bo upodobitev sanj pripomogla tudi k ugotovitvi, česa si želiš v prihodnosti. Naj ti opisano ponazorim na primeru. Omenila si, da sanjariš o tem, da študiraš v tujini. Poskusi na list papirja zapisati, kako v tvojih sanjah izgleda študij v tujini. Lahko poskusiš odgovoriti na vprašanja, kot so: Ali študiraš v Evropi? V kateri državi? Ali v času študija komuniciraš v angleščini ali katerem drugem jeziku? O čem pa se učiš na študijskem programu, ki ga obiskuješ? Kako izgleda tvoj običajen dan, ko študiraš v tujini? Če uspeš odgovoriti na ta in podobna vprašanja, ne boš zapisala le svojih sanjarij, temveč že precej izdelano predstavo o tem, kako želiš, da izgleda tvoj študij – pišeš namreč, da ne veš, kam bi šla na faks. Od tu naprej raziskuj: Katera fakulteta v tujini ponuja študij, ki bi ustrezal tvojemu opisu? Ali pa katera fakulteta v Sloveniji omogoča izmenjavo na študijski program v tujini, ki bi ti bil všeč? Na ta način lahko počasi in postopoma ugotoviš, kaj te zanima in tako oblikuješ cilje za prihodnost.
Pomembno je, da poskušaš svoje sanjske predstave o tem, kako bo izgledalo tvoje življenje, oblikovati kar se da realno in dosegljivo. Popolnosti na vseh področjih ne doseže nihče, ne glede na to, kako zelo si to želi ali kako močno se za to trudi. Dobro je, da si postavljaš visoke cilje, a vendar pazi, da bodo le-ti realno dosegljivi ter da ne boš zaradi želje po popolnosti nato razočarana nad seboj. Pogled usmerjaj visoko v oblake, a ob tem obdrži noge trdno na tleh J
Zakonec pa še to: Strah pred tem, da nekaj zamujamo ali da čas »prehitro teče« je zelo pogost. Raziskovalci ga pogosto povezujejo s socialnimi omrežji. Le-ta nam v zelo kratkem času (nekajminutnem brskanju in »scrollanju«) ponudijo tisoče in tisoče informacij, ki v veliki meri prikazujejo, kje je nekdo bil, kaj je nekdo počel, kaj je jedel, kaj je oblekel, kako je preživel dan … in ne glede na to, kako zanimivo je lahko imeti vpogled v življenja drugih ljudi, nam to nezavedno vzbudi občutek, da smo mi sami v dnevu ali nasploh v življenju premalo doživeli, premalo uživali, premalo postorili. Pogosto nam lahko za omilite v strahu, da nekaj zamujamo, pomaga že to, da manj časa preživimo na socialnih omrežjih.
Srečno v sanjskem eksperimentiranju! Na voljo sem ti za dodatna vprašanja in pogovor, če bi to želela.
Vse dobro,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginja