Pozdravljeni
zadnje čase se mi zdi, da živim v nekem trapastem fimu, od katerega me že boli glava. Zadnje čase ne spim prav dosti, ker hodm spat precej pozno in ne morm spati, ker se mi po glavi vrtijo milijarde skrbi. Imam podočnjake. Zanima me, če obstajajo kakšne sprostitvene vaje za pred spanjem. Poleg tega cele dneve delam za šolo. V razredu sm znana kot največja piflarka in vsi vedno prepisujejo od mene za nalogo. Danes na preverjanju na nekaj vprašanj nism odgovorila pravilno in so bili vsi čist pretreseni. Tut to se mi zdi zlo veliko breme, sam mi niti slučajno ne sanja, kaj naj naredim, da se ga bom znebla. Pa še moje prijateljice se kar naprej nekaj kregajo. in všeč mi je najboljši prijatelj brata moje najboljše prijateljice, pa mi še niti slučajno ni jasno, kako naj rešim to stvar, pa sploh ne vem, kaj hočem, da naj se zgodi. V glavnem se mi zdi, da se svet obrača v neznano in da nekam tonem. Dobro je, ker imam najboljši prijateljici na kateri se lahko zanesem, pa še to sm se v soboto malo skregala z eno izmed njiju, a sva se pobotali. Pa še sovražim tehniko, ker se bojim strojev in vedno tristokrat pogledam v easistenta, če nam je odpadla. Pa vem, da bom mogla enkrat urediti vse te nedokončane narobe narezane projekte. V glavnem, vem, da se to ne slišijo kot največji problemi na svetu, ampak jaz se vseeno počutim izžeto in se mi misli izgubljajo v domišljijah in zgodbah knjig, ki sm jih prebrala. ugotovila sm, da sm šla zadnje čase mimo veliko znancev, pa jih sploh nism pozdravila ali opazila, dokler se mi niso postavili pred nos in mi zavpili v uho. Zdi se mi, da živim v neki zgodbi in skoz tavam naokoli, ne da bi bili čisto prepričana, kaj se dogaja.
Jade
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Glede na opisano, vidim, da ti je težko v svoji koži; kaže, da imaš veliko skrbi in izzivov, s katerimi ti ni lahko.
Pred spanjem je najpomembneje, da se umirimo. Da se ne učimo, ali preveč pozornosti namenjamo telefonu, se obremenjujemo in preveč razmišljamo o tem, kaj nas čaka naslednji dan. Izredno pomembno je, da se sprostimo na način, da globoko dihamo in štejemo dihe, ali pa s pozornostjo sledimo vdihu in izdihu. V posteljo bi naj šli prijetno utrujeni, pripravljeni na spanje, ne pa tako, da imamo polno glavo misli, saj smo na ta način preveč miselno aktivni. Če se nam to zgodi (recimo, da nas kaj preveč skrbi), nam ne bo uspelo kar tako zaspati. Dihalne vaje so torej najenostavnejša in najbolj učinkovita tehnika, je pa pomembno, da jo redno izvajamo, da navadimo naš um, da je zvečer čas za spanje, ne pa za 'overthinkanje'.
Verjamem, da si se morala zelo truditi, da si dobila ugled nekoga, ki ga vsi sprašujejo po nalogah in nekoga, ki v razredu največ zna, vendar ima to tudi negativne plati. Ena izmed njih je, da je to zelo utrujajoče in da potem vsi pričakujejo, da boš vedno vse znala in da boš vedno na razpolago. To je težko breme. Ljudi je včasih težko odvaditi nečesa, na kar smo jih mi sami nehote navadili, vendar je pomembno, da začneš postavljati meje. To pomeni, da občasno rečeš ne. Da rečeš, da naloge še nisi naredila, da se nisi zmogla toliko učiti kot ponavadi, da ne znaš vsega. Ne moreš biti vedno popolna in ne moreš biti vedno na razpolago, saj se potem zaradi tega notranjega pritiska nehote še več učiš (da bi ustregla in zadovoljila svojim pričakovanjem in pričakovanjem drugih ljudi), medtem ko te to izčrpava in zelo utruja. Lahko rečeš tudi to, da se ti ne zdi več ok, da vsi računajo na tebe, da te to obremenjuje in utruja (ja, lahko si tudi zelo odkrita, kar je tudi prav, saj se nekako moraš zaščititi).
Glede fanta, ki ti je všeč, je mogoče dobro, da si najprej vzameš čas, da ugotoviš, kaj si želiš. Ni ti treba takoj vsega vedeti, ponavadi je tako, da rabimo začutiti, v katero smer bi radi šli. Morda si ga boš želela bolj spoznati in boš videla, da si želiš narediti korak bližje k njemu, morda pa te bo to, da ga bolje poznaš, odbilo, saj morda ni takšen kot zgleda od daleč. Tukaj je res pomembno, da ne hitiš in da sproti vidiš, kaj si želiš, da se zgodi.
Super, da imaš prijateljici, ki jima lahko popolnoma zaupaš in se nanju opreš. Konflikti pridejo in grejo, to se dogaja v vseh odnosih.
Vedno, ko te je česa strah ali pa ti kaj ni všeč, zadihaj. Poskusi si reči, da je vse ok in da boš speljala stvari, četudi jih ne maraš. Bolj kot potenciramo strah in se čemu izogibamo, bolj raste. Raje mu poglejmo v oči in vidimo, da to, da nečesa ne maramo, ne pomeni, da tega ne zmoremo. Počasi se izpostavljajmo in vidimo, da nam ni hudega. Spremenimo miselnost in razmišljajmo o tem, kako bomo premagali ta izziv, namesto da se preveč obremenjujemo s tem, da nam ni všeč. Če nekaj moramo (recimo nek tečen predmet v šoli), se ga tako ali tako ne moremo znebiti, lahko pa pristopimo z drugačno miselnostjo, ki nam bo olajšala naš predhodno ozek pogled na določeno stvar.
Ti izzivi so zate trenutno največji in prav je, da jih daš ven, da poveš, da te mučijo. Tako ti jih ni treba v celoti nositi sama.
Omenjaš tudi to, da ljudi včasih ne opaziš, dokler se ti ne postavijo pred obraz. A je možno, da je to zato, ker si pogosto zaskrbljena in ko hodiš okrog, večino časa preživiš v svoji glavi, z mislimi, ki te obremenjujejo? Druge lahko namreč opazimo, ko gledamo, kje hodimo ???? se pravi, ko opazujemo okolico, naravo, ko smo prisotni tam, kjer smo, ne izgubljeni v svoji glavi. Veliko vsega te skrbi in povsem razumljivo je, da si odsotna. Vseeno pa se poskušaj kdaj priklopiti na sedanji trenutek in uživati v tem, kar je tukaj in sedaj, misli in šolo pa daj občasno malo na pavzo in se z njimi obremenjuj malo kasneje.
Ko boš uspela te svoje skrbi malo potolažiti in jim dati malo drugačen okvir, ti bo lažje. Naša miselnost in naš fokus na nekaj nam najpogosteje najbolj zagodeta. Poskušaj malo 'upočasniti konje' in zadihati. Uživati v tem, da si najpametnejša v razredu in da ti je všeč en simpatičen fant. Da imaš dobre ocene in fajne prijatelje. Opazuj okolico in se ji nasmej. Vse ostalo pa se bo samo porihtalo, ko boš malo spustila trden oprijem. Ni se ti treba za vse tako zelo truditi, malo zadihaj in se imej čim bolj fajn ????
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije